Článek
Údaje vyplývají z průzkumu portálu Kupi.cz mezi 750 respondenty.
Ten také ukázal, že téměř pětina Čechů tyto svátky vůbec neslaví. Na vesnicích se na dodržování tradic dbá mnohem více než ve městě, i tak je zde nedrží 12 procent lidí.
Na speciální nákup se chystají dvě pětiny lidí
Lidé ještě předtím, než vyrazí za nákupy do super- a hypermarketů, prolistují letáky se zbožím v akci včetně letáků vydaných právě kvůli Velikonocím. Podle průzkumu tak činí více než osm lidí z deseti. Při listování letáky se pak právě na konkrétní velikonoční akce soustředí plné dvě třetiny lidí.
Mnozí z nás také kromě běžného nakupování dělají před Velikonocemi speciální nákupy, v průzkumu se k nim přiznaly dvě pětiny lidí. Pro čtvrtinu z nich jsou dokonce mnohem větší než obvyklé nákupy.
Maso v nákupním seznamu vede
Lidé se na Velikonoce zásobí mnoha různými výrobky. Z potravin vede maso, které nakupují více než čtyři pětiny lidí, druhá příčka pak patří pečivu a třetí nezbytným čokoládovým figurkám.
Z výzkumu vyplynula i zajímavá skutečnost, že jen třetina lidí před Velikonocemi nakupuje alkohol, zatímco po nealku sáhne polovina Čechů.
Každý druhý člověk pak při nákupech utrácí i za velikonoční výzdobu.
Celá řada supermarketů dělá i velikonoční výprodeje, na které čeká a do obchodu za nimi vyráží více než pětina obyvatel.
Lidé nejčastěji tráví Velikonoce s rodinou
Stejně jako Vánoce, tak i Velikonoce jsou brány jako rodinné svátky, kdy se lidé scházejí a navštěvují. Podle průzkumu téměř polovina Čechů uvedla, že prodloužený velikonoční víkend stráví s celou rodinou, třetina se sejde s přáteli.
Pětina lidí podniká během velikonočních svátků výlety, dva lidé ze sta vyrážejí do nákupních center. Pro tři lidi z deseti se velikonoční víkend od ostatních víkendů nijak neliší.