Hlavní obsah

Dvě třetiny lidí se v letácích zajímají o speciální velikonoční nabídku

Novinky, Barbora Buřínská

Velikonoce, alespoň co se nákupu jídla týká, představují pro většinu Čechů zásah do rodinného rozpočtu. Není se tedy čemu divit, že naprostá většina z nich nejprve prolistuje letáky s akční nabídkou. O nabídku velikonočních výrobků se zajímají více než dvě třetiny lidí.

Foto: Profimedia.cz

Polovina Čechů nakupuje velikonoční výzdobu.

Článek

Údaje vyplývají z průzkumu portálu Kupi.cz mezi 750 respondenty.

Ten také ukázal, že téměř pětina Čechů tyto svátky vůbec neslaví. Na vesnicích se na dodržování tradic dbá mnohem více než ve městě, i tak je zde nedrží 12 procent lidí.

Na speciální nákup se chystají dvě pětiny lidí

Lidé ještě předtím, než vyrazí za nákupy do super- a hypermarketů, prolistují letáky se zbožím v akci včetně letáků vydaných právě kvůli Velikonocím. Podle průzkumu tak činí více než osm lidí z deseti. Při listování letáky se pak právě na konkrétní velikonoční akce soustředí plné dvě třetiny lidí.

Mnozí z nás také kromě běžného nakupování dělají před Velikonocemi speciální nákupy, v průzkumu se k nim přiznaly dvě pětiny lidí. Pro čtvrtinu z nich jsou dokonce mnohem větší než obvyklé nákupy.

Maso v nákupním seznamu vede

Lidé se na Velikonoce zásobí mnoha různými výrobky. Z potravin vede maso, které nakupují více než čtyři pětiny lidí, druhá příčka pak patří pečivu a třetí nezbytným čokoládovým figurkám.

Foto: David Ryneš, Novinky

Co před Velikonocemi nejvíce nakupujete?

Z výzkumu vyplynula i zajímavá skutečnost, že jen třetina lidí před Velikonocemi nakupuje alkohol, zatímco po nealku sáhne polovina Čechů.

Každý druhý člověk pak při nákupech utrácí i za velikonoční výzdobu.

Celá řada supermarketů dělá i velikonoční výprodeje, na které čeká a do obchodu za nimi vyráží více než pětina obyvatel.

Lidé nejčastěji tráví Velikonoce s rodinou

Stejně jako Vánoce, tak i Velikonoce jsou brány jako rodinné svátky, kdy se lidé scházejí a navštěvují. Podle průzkumu téměř polovina Čechů uvedla, že prodloužený velikonoční víkend stráví s celou rodinou, třetina se sejde s přáteli.

Pětina lidí podniká během velikonočních svátků výlety, dva lidé ze sta vyrážejí do nákupních center. Pro tři lidi z deseti se velikonoční víkend od ostatních víkendů nijak neliší.

Anketa

Zajímáte se při listování akčními letáky o speciální velikonoční nabídku?
Ano
47,9 %
Ne
38,5 %
Letáky mě nezajímají
13,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 660 čtenářů.

Související články

Kdy ženy nejčastěji podléhají nakupování

Ženy jednoduše milují nakupování. Pořizování nových věcí, které často vůbec nepotřebují, je pro mnohé z nich doslova koníčkem. Kdo by ale hádal, že nejčastěji...

Výběr článků

Načítám