Hlavní obsah

Co Čechy štve při nakupování nejvíc? Protivný personál a fronty na pokladnách

Novinky, bab

Neochotný a neproškolený personál v obchodech dokáže naštvat nakupující nejvíc. Hned v závěsu za ním zákazníky vytáčí, když musí strávit dlouhé minuty ve frontách u pokladen A co je naopak potěší? Příjemní prodavači, slevy či dárky k nákupu.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek

Článek

Průzkum společností Blue Dynamic a Rondo Data se zaměřil na to, co zákazníky v českých obchodech dokáže naštvat, ale i na to, co je naopak dokáže potěšit.

Personál umí i potěšit

Prodavač, pokladní či další člen personálu obchodu, se kterým nakupující přichází do styku, vzbuzují v lidech jak negativní, tak kladné emoce. Neochotný či neproškolený zaměstnanec obchodu dokáže při nakupování naštvat nejvíc, v průzkumu to zmínila třetina lidí. Na druhou stranu, lidé dokáží nejvíc ocenit, když se v obchodě setkají s příjemným personálem, uvedla polovina oslovených.

Nejpříjemnější je podle průzkumu personál v obchodech s elektronikou (20 procent), obchodech s oblečením a doplňky a v obchodech s hračkami (shodně 19 procent). Lidé naopak negativně hodnotí chování prodavačů a dalších zaměstnanců v obchodech s potravinami a sportovními potřebami.

„Personál to v dnešní době nemá jednoduché. Obchody mají na pultech stovky produktů, ke kterým je potřeba mít informace. O složení, materiálu či stále se vylepšujících funkcích. Zákazník je stále náročnější a často přichází do obchodu s konkrétní představou a má o poptávaném produktu nastudováno více než prodavač,“ uvedl Karel Pecl ze společnosti Blue Dynamic.

Každý třetí nesnáší fronty

Hned v závěsu za neochotným personálem štve nakupující i to, když musí čekat frontu u pokladny, zmínil to každý třetí respondent.

„Zákazník, který dlouho čeká ve frontě může být v prodejně dané značky také naposled. Čeští obchodníci to řeší stále častěji. Technologie se naštěstí velice rychle zdokonalují, dnes není problém měřit a vyhodnocovat délku fronty, čas strávený ve frontě i související změnu nálady nakupujících. Prodejci pak na tyto analýzy mohou adekvátně reagovat,“ doplnil Pecl.

Každého desátého osloveného štve i špatná kvalita koupeného zboží, zhruba stejný počet lidí je pak otrávený, když v obchodě chybí zboží, pro které si přišli. Kromě příjemného personálu, potěší každého druhého zákazníka zajímavá sleva na zboží či dárek k nákupu.

Anketa

Co vás štve při nakupování nejvíc?
Neochotný personál
28 %
Fronta u pokladny
54,7 %
Chybějící zboží
11,6 %
Prázdné, nedoplňované regály
4,3 %
Nepořádek
1,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 422 čtenářů.

Související články

Výběr článků

Načítám