Článek
„V současné době je v ČR kolem 130 slevových serverů, výrazně méně než v předchozím období. Očekáváme, že někdy v dubnu příštího roku jich už nebude více než padesát,“ uvedl na setkání s novináři Peter Irikovský, nový výkonný ředitel největšího tuzemského slevového portálu Slevomat.cz.
Na otázku Práva, čím si lze úbytek vysvětlit, Irikovský odpověděl: „Češi sice šetří, ale současně se tříbí kvalita serverů. Zákazníci si prostě dávají víc pozor, u koho nakupují. Vedle ceny je pro ně rozhodující spolehlivost serveru.“ Slevomat byl založen v roce 2010 Tomášem Čuprem. Ten nyní přepustil post výkonného ředitele Irikovskému a ujal se funkce předsedy dozorčí rady.
„Naše firma má za sebou raketový růst a před sebou velký potenciál dalšího rozvoje. Za letošní rok již očekáváme obrat přes 2,5 miliardy korun,“ informoval Čupr.
Pročištění trhu prospěje
Že by pročištění mohlo trhu prospět, je přesvědčen i spoluzakladatel portálu Vykupto.cz Tomáš Bátrla.
„Výše slevy by rozhodně neměla být hlavním aspektem nákupu voucheru na slevovém portálu. U menších či nedůsledných slevových serverů se totiž zákazníci mohou běžně setkat s fiktivními slevami, kdy poskytovatel před uveřejněním slevové nabídky uměle navýší ceník a zákazník vlastně nic neušetří,“ řekl ČTK Bátrla.
Seriózní portály se fiktivním slevám snaží bránit. „Veškeré nabídky procházíme a kontrolujeme. Proto se u nás neobjeví například zájezd se slevou 89 procent, který když si uživatel rozklikne, ve finále se dozví, že se jedná pouze o složení zálohy, a musí následně doplatit ještě dvě třetiny z ceny,“ říká jednatel portálu Slevín.cz Michal Menšík.
Průměrná sleva je 56 procent
Podle slevového vyhledávače Skrz.cz činila v srpnu průměrná výše slev na tuzemských slevových serverech 56 procent. Byla tak o pět procent vyšší než v lednu. Nejvíc zákazníci těchto portálů ušetřili v kategoriích krása, zdraví a zboží.
Například u Slevomatu jsou největší, až 80% slevy právě v tzv. wellnes procedurách zlepšujících kondici lidí a naopak nejnižší v nabídce zahraničních dovolených.
Na portálu Slevín.cz letos nejvíce zlevnily kurzy a vzdělávání, meziročně o šest procent. Novinkou jsou slevy na svatby a služby s nimi související, kde klienti mohou ušetřit až polovinu obvyklé ceny.
Se začátkem nového školního roku stoupl také zájem o kurzy, hlavně jazykové. Zvýšila se i poptávka po zájezdech na vinobraní či po lyžařských pobytech na horách pro blížící se zimu.