Hlavní obsah

Češi utrácejí na internetu stále více peněz, slevových serverů přesto ubývá

Právo, Jiří Novotný

Spotřeba domácností v Česku klesá, a tím i tržby maloobchodu. Lidé se snaží na nákupech ušetřit, což nahrává internetovému prodeji, jehož výnosy naopak trvale rostou. Paradoxem ovšem je, že ubývá slevových serverů, které by ze situace měly těžit nejvíce.

Foto: Profimedia.cz

Článek

„V současné době je v ČR kolem 130 slevových serverů, výrazně méně než v předchozím období. Očekáváme, že někdy v dubnu příštího roku jich už nebude více než padesát,“ uvedl na setkání s novináři Peter Irikovský, nový výkonný ředitel největšího tuzemského slevového portálu Slevomat.cz.

Na otázku Práva, čím si lze úbytek vysvětlit, Irikovský odpověděl: „Češi sice šetří, ale současně se tříbí kvalita serverů. Zákazníci si prostě dávají víc pozor, u koho nakupují. Vedle ceny je pro ně rozhodující spolehlivost serveru.“ Slevomat byl založen v roce 2010 Tomášem Čuprem. Ten nyní přepustil post výkonného ředitele Irikovskému a ujal se funkce předsedy dozorčí rady.

„Naše firma má za sebou raketový růst a před sebou velký potenciál dalšího rozvoje. Za letošní rok již očekáváme obrat přes 2,5 miliardy korun,“ informoval Čupr.

Pročištění trhu prospěje

Že by pročištění mohlo trhu prospět, je přesvědčen i spoluzakladatel portálu Vykupto.cz Tomáš Bátrla.

„Výše slevy by rozhodně neměla být hlavním aspektem nákupu voucheru na slevovém portálu. U menších či nedůsledných slevových serverů se totiž zákazníci mohou běžně setkat s fiktivními slevami, kdy poskytovatel před uveřejněním slevové nabídky uměle navýší ceník a zákazník vlastně nic neušetří,“ řekl ČTK Bátrla.

Seriózní portály se fiktivním slevám snaží bránit. „Veškeré nabídky procházíme a kontrolujeme. Proto se u nás neobjeví například zájezd se slevou 89 procent, který když si uživatel rozklikne, ve finále se dozví, že se jedná pouze o složení zálohy, a musí následně doplatit ještě dvě třetiny z ceny,“ říká jednatel portálu Slevín.cz Michal Menšík.

Průměrná sleva je 56 procent

Podle slevového vyhledávače Skrz.cz činila v srpnu průměrná výše slev na tuzemských slevových serverech 56 procent. Byla tak o pět procent vyšší než v lednu. Nejvíc zákazníci těchto portálů ušetřili v kategoriích krása, zdraví a zboží.

Například u Slevomatu jsou největší, až 80% slevy právě v tzv. wellnes procedurách zlepšujících kondici lidí a naopak nejnižší v nabídce zahraničních dovolených.

Na portálu Slevín.cz letos nejvíce zlevnily kurzy a vzdělávání, meziročně o šest procent. Novinkou jsou slevy na svatby a služby s nimi související, kde klienti mohou ušetřit až polovinu obvyklé ceny.

Se začátkem nového školního roku stoupl také zájem o kurzy, hlavně jazykové. Zvýšila se i poptávka po zájezdech na vinobraní či po lyžařských pobytech na horách pro blížící se zimu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám