Článek
Vyplývá to z aktuálního průzkumu módního vyhledávače Glami.cz. Více než pětina lidí si podle něj v minulém roce stanovila přesnou částku, kterou za oblečení a obuv utratili. Pro 56 procent z nich tento rozpočet měsíčně činil méně než 2000 korun, 28 procent si ho stanovilo mezi 2000 a 5000 korun.
Pozornost k levnějším značkám a obchodům v důsledku rostoucí inflace obrátilo 18 procent respondentů, desetina také šetřila nakupováním v secondhandech. Čtyři procenta Čechů si své staré oblečení nebo obuv opravila a nosila je dál, zjistil průzkum.
Tempo růstu spotřebitelských cen v prosinci podle dat Českého statistického úřadu zpomalilo na 6,9 procenta z listopadových 7,3 procenta. Za celý loňský rok činila průměrná míra inflace 10,7 procenta. Bylo to o 4,4 procentního bodu méně než v roce 2022, kdy ovšem byla druhá nejvyšší inflace od vzniku samostatné ČR.