Článek
Průzkum agentury Ipsos pro Air Bank ukázal, že opatření vlády přijatá v souvislosti s šířením nemoci covid-19 mnohé z nás přesunula do on-line světa. Rozjel se home office a lidé tak mnohem více než dřív museli začít komunikovat virtuálně. Zavřely se školy a do on-line prostředí se přesunula i školní výuka.
Téměř každý druhý Čech tak během nouzového stavu začal častěji než v minulosti využívat některou z on-line alternativ pro komunikaci a sociální kontakt.
Pandemie nejspíš změní nákupní zvyklosti Čechů
Kvůli nejrůznějším omezením, která v Česku v posledních dvou měsících panovala, začali lidé více než obvykle využívat také aplikace spojené se zábavou, v průzkumu to zmínilo 45 procent oslovených. Více než dvě pětiny také nakupovaly on-line.
Češi také v průzkumu zmínili, že častěji využívají i mobilní a internetové bankovnictví (39 procent) nebo aplikace přinášející aktuální zprávy (39 procent).
Útraty přes internet se v karanténě zdvojnásobily
On-line bankovnictví více než třetině oslovených zcela nahradilo návštěvu kamenných poboček a provozoven.
„Češi nahradili osobní komunikaci on-linovým řešením, ať už komunikovali přes sociální sítě, nebo si stáhli nové aplikace. I starší generace byla nucena sáhnout po komunikačním kanálu, se kterým doposud neměla příliš zkušeností. A protože lidem byla odebrána prakticky jakákoliv možnost zábavy mimo domov, maximálně využili i aplikací spojených se zábavou. Nastalá situace donutila téměř polovinu lidí vyzkoušet on-line možnosti řešení svých potřeb, ať už se jedná o on-line nákup potravin, nebo správu rodinných financí,“ shrnul Petr Šmíd z Air Bank.
Během nouzového stavu zhruba každý šestý oslovený začal nově využívat i různé bankovní aplikace. Nejčastěji lidé zmiňovali mobilní bankovnictví My Air pro klienty Air Bank (20 procent), aplikace České spořitelny (19 procent) a Komerční banky (12 procent).