Článek
„Někteří mobilní operátoři nabízejí zákazníkům výhodnější služby v případech, kdy jim spotřebitel oznámí, že chce přejít ke konkurenci,“ potvrdila Právu ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.
Oproti minulosti však podle ní už není v případě projevení zájmu o přechod ke konkurenci lepší, takzvaná retenční nabídka stávajícího operátora automatická.
Lepší cenu lze podle ní získat i z důvodu loajality, kdy je spotřebitel zákazníkem už delší dobu nebo u operátora čerpá více služeb.
Žádné sítě, žádný Google. Evropští operátoři tlačí na zpoplatnění své infrastruktury
Pozor na žádost o přenesení čísla
Pokud ovšem chcete pouze získat výhodnější nabídku od svého operátora a nejste rozhodnuti od něj odejít, není vhodné hned žádat o přenesení telefonního čísla.
„Problém je s nemožností zastavení procesu přenesení čísla, které po samotné žádosti o přechod retenční nabídku fakticky znemožňuje,“ upozornila Hekšová.
Po žádosti o přenos čísla k novému operátorovi k tomu totiž dojde ze zákona během tří dnů. Lze ale zažádat o přenos až k určitému pozdějšímu datu, třeba na začátku příštího měsíce.
„V případech, kdy spotřebitelé zažádají o přenos čísla k určitému datu, které je pozdější, než je zákonná třídenní lhůta na přenos čísla, mohou retenční nabídky přicházet, neboť tato žádost existuje pouze v objednávkovém systému operátorů. Do referenční databáze přenášených čísel se předává až přibližně dva dny před samotným přenosem. Po tomto předání již zastavení procesu není možné,“ vysvětlila Hekšová.
Spotřebitel, který chce skutečně přejít ke konkurenci, by si také měl ověřit, za jakých podmínek je možné odejít. Problémem může být například smlouva na dobu určitou či jiné závazky, jako mobil za korunu, které je podle Hekšové v případě přechodu nutné doplatit.