Článek
Pozadu nezůstávají ani Češi, byť nejsou aktuálně přesné údaje o tom, kolik za počítačové hry utratí. Podle posledních známých dat z roku 2018 to bylo přes 3,6 miliardy korun, ale do toho se nepočítaly například konzole či herní počítače a notebooky.
Podle dat Českého statistického úřadu pak loni využívalo internet ke hře nebo stahování počítačových her 22 procent lidí starších šestnácti let. Není proto divu, že na tuto oblast začaly cílit i české banky.
Tento týden svou aktivitu rozšířila Česká spořitelna, když jako první česká banka oznámila vstup na herní platformu Twitch. „V herním průmyslu dochází k obrovskému množství finančních transakcí. Ať jde o výdaje na pořízení počítače, herní konzole, příslušenství, her, ale i výdaje v průběhu hraní her samotných. Ne všichni hráči přitom vědí, jak s penězi zodpovědně nakládat. Proto jim chceme pomáhat prostřednictvím rad, tipů či návodů,“ konstatovala Monika Hovorková z České spořitelny.
Podle mluvčího banky Filipa Hrubého nebude mít komunikace směrem k hráčské komunitě na Twitchi charakter prodeje produktů a služeb. „Náš obsah bude mít charakter poradenství – jak zvládat finance, jak se nezadlužit, jak budovat krátkodobou a dlouhodobou finanční rezervu, jak eliminovat kybernetická rizika,“ uvedl Hrubý.
Zaměřujeme se i na mladší klienty, pro které je zapotřebí zvolit vhodné způsoby a formáty komunikace
Proto také podle něj banka plánuje vytváření vlastních miniher s tématem finančního zdraví. „Do oblasti gamingu a mezi hráčskou komunitu nevstupujeme proto, abychom jakkoliv vytěžili prodejní potenciál, ale abychom komunikovali témata finančního zdraví zejména mladým lidem, kteří se na herních on-line platformách vyskytují násobně častěji než jinde v on-line prostoru nebo v tradičních médiích,“ řekl Hrubý.
Ve světě e-sportu
Potenciál v této oblasti pochopily i další české banky, byť jsou jejich aktivity zatím spíše zřídkavé. „Do e-sportu jsme vstoupili již v loňském roce, kdy jsme společně s Mastercard uspořádali největší turnaj v League of Legends v ČR. Na tuto aktivitu bychom chtěli dále navazovat a podporovat tuto perspektivní komunitu,“ uvedl Michal Teubner z Komerční banky.
Ta se podle jeho slov chce i nadále na e-sportu aktivně podílet. „Na Prague Champs navazujeme partnerstvím s pořadatelem e-sportové ligy v League of Legends Hitpoint Masters. Dále plánujeme představit produkty zaměřené na gamingovou komunitu,“ řekl Teubner.
„Zaměřujeme se i na mladší klienty, pro které je zapotřebí zvolit vhodné způsoby a formáty komunikace. Ty jsou dnes velmi odlišné od těch zaměřených na starší cílovou skupinu ve věku od 25 let a více. Gaming, tedy svět online her, ale také sociální sítě a spolupráce s influencery jsou pro mladé klíčové, proto s těmito kanály už nyní pracujeme,“ uvedl pak Oldřich Dostál z Air Bank.
K možnosti využití gamingu, ale především e-sportu, se již před časem vyjádřila například Asociace komunikačních agentur, podle níž e-sport láká pro svůj marketingový potenciál stále více firem a značek. Jedná se podle asociace o odvětví, do kterého stále přicházejí noví hráči, tedy potenciální spotřebitelé, kteří si zakládají nové kluby, asociace a podobně. Takže ti, kdo se na toto odvětví zaměří, mají skvělou možnost stát se průkopníky.