Hlavní obsah

Banky cílí na hráče počítačových her

V byznyse s počítačovými hrami se protočí obří částky. Podle analýzy společnosti Newzoo loni celosvětově vygeneroval zisky ve výši 182,9 miliardy dolarů, tedy asi 4,5 bilionu korun. Letos pak společnost očekává růst na 187,7 miliardy dolarů.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Pozadu nezůstávají ani Češi, byť nejsou aktuálně přesné údaje o tom, kolik za počítačové hry utratí. Podle posledních známých dat z roku 2018 to bylo přes 3,6 miliardy korun, ale do toho se nepočítaly například konzole či herní počítače a notebooky.

Podle dat Českého statistického úřadu pak loni využívalo internet ke hře nebo stahování počítačových her 22 procent lidí starších šestnácti let. Není proto divu, že na tuto oblast začaly cílit i české banky.

Tento týden svou aktivitu rozšířila Česká spořitelna, když jako první česká banka oznámila vstup na herní platformu Twitch. „V herním průmyslu dochází k obrovskému množství finančních transakcí. Ať jde o výdaje na pořízení počítače, herní konzole, příslušenství, her, ale i výdaje v průběhu hraní her samotných. Ne všichni hráči přitom vědí, jak s penězi zodpovědně nakládat. Proto jim chceme pomáhat prostřednictvím rad, tipů či návodů,“ konstatovala Monika Hovorková z České spořitelny.

Podle mluvčího banky Filipa Hrubého nebude mít komunikace směrem k hráčské komunitě na Twitchi charakter prodeje produktů a služeb. „Náš obsah bude mít charakter poradenství – jak zvládat finance, jak se nezadlužit, jak budovat krátkodobou a dlouhodobou finanční rezervu, jak eliminovat kybernetická rizika,“ uvedl Hrubý.

Zaměřujeme se i na mladší klienty, pro které je zapotřebí zvolit vhodné způsoby a formáty komunikace
Oldřich Dostál, Air Bank

Proto také podle něj banka plánuje vytváření vlastních miniher s tématem finančního zdraví. „Do oblasti gamingu a mezi hráčskou komunitu nevstupujeme proto, abychom jakkoliv vytěžili prodejní potenciál, ale abychom komunikovali témata finančního zdraví zejména mladým lidem, kteří se na herních on-line platformách vyskytují násobně častěji než jinde v on-line prostoru nebo v tradičních médiích,“ řekl Hrubý.

Ve světě e-sportu

Potenciál v této oblasti pochopily i další české banky, byť jsou jejich aktivity zatím spíše zřídkavé. „Do e-sportu jsme vstoupili již v loňském roce, kdy jsme společně s Mastercard uspořádali největší turnaj v League of Legends v ČR. Na tuto aktivitu bychom chtěli dále navazovat a podporovat tuto perspektivní komunitu,“ uvedl Michal Teubner z Komerční banky.

Ta se podle jeho slov chce i nadále na e-sportu aktivně podílet. „Na Prague Champs navazujeme partnerstvím s pořadatelem e-sportové ligy v League of Legends Hitpoint Masters. Dále plánujeme představit produkty zaměřené na gamingovou komunitu,“ řekl Teubner.

„Zaměřujeme se i na mladší klienty, pro které je zapotřebí zvolit vhodné způsoby a formáty komunikace. Ty jsou dnes velmi odlišné od těch zaměřených na starší cílovou skupinu ve věku od 25 let a více. Gaming, tedy svět online her, ale také sociální sítě a spolupráce s influencery jsou pro mladé klíčové, proto s těmito kanály už nyní pracujeme,“ uvedl pak Oldřich Dostál z Air Bank.

K možnosti využití gamingu, ale především e-sportu, se již před časem vyjádřila například Asociace komunikačních agentur, podle níž e-sport láká pro svůj marketingový potenciál stále více firem a značek. Jedná se podle asociace o odvětví, do kterého stále přicházejí noví hráči, tedy potenciální spotřebitelé, kteří si zakládají nové kluby, asociace a podobně. Takže ti, kdo se na toto odvětví zaměří, mají skvělou možnost stát se průkopníky.

Hraní videoher na olympiádě? Mladá generace by mohla zamíchat kartami

Hry a herní systémy

Výběr článků

Načítám