Hlavní obsah

Asistenční služba u pojištění majetku zajistí instalatéra i nouzové ubytování

Zabouchnuté klíče od bytu, rozbitá pračka či sršní hnízdo na zahradě dokážou člověka pěkně potrápit. Řešením jsou asistenční služby, které pojišťovny nabízejí k pojištění majetku. V závislosti na vybraném typu pojistky pak vyřešení většiny problémů i proplatí.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační fotografie

Článek

Například při zabouchnutých vchodových dveřích je postup jednoduchý. „Klient zavolá na asistenční službu a operátor vyšle zámečníka. Snažíme se, aby do jedné hodiny měl opět otevřený byt,“ popisuje Milan Káňa z Kooperativy.

Podobný postup je například i u havárie vodovodního potrubí. „Navedeme klienta, aby uzavřel hlavní přívod vody, instalatéra se snažíme zajistit do dvou hodin,“ dodal Káňa s tím, že jeho společnost v případě nenadálé nehody v domácnosti zajistí nejen instalatéry, ale například i elektrikáře, plynaře, topenáře či sklenáře.

Asistenční službu nabízí i většina dalších pojišťoven. Častá je třeba pomoc s rozbitými elektrospotřebiči. Občas se může týkat ne až tak obvyklých věcí, jako jsou solární elektrárny. Třeba u České podnikatelské pojišťovny. „Domácí asistence Plus u nás rozšiřuje základní služby na likvidaci včelích rojů, vosích a sršních hnízd, na servis domácího spotřebiče, zásah při poruše fotovoltaické elektrárny, solárního panelu či garážových vrat a vjezdových bran,“ uvedla její mluvčí Renata Čapková.

Ale vyskytuje se i asistence s počítači a IT problematikou. „Nabízíme pomocnou ruku třeba při reinstalaci softwaru nebo nefunkčním notebooku,“ konstatoval Jiří Běťák ze Slavia pojišťovny. Tato asistence se podle něj neomezuje pouze na IT techniku, ale týká se i některých domácích spotřebičů.

Zavirovaný počítač i kyberšikana

„V rámci této služby jsou klientům k dispozici bez omezení počtu zásahů IT specialisté, kteří jim pomohou vyřešit nástrahy IT technologií v domácnosti, s nimiž si nemusí vědět rady. Může jít o zavirovaný počítač, instalaci mobilu, spárování spotřebičů, problém s chytrou domácností a podobně,“ uvedla Marie Petrovová z pojišťovny Allianz.

Neobvyklé není ani zajištění nouzového ubytování, třeba kvůli záplavám. „Klient může čerpat příspěvek na bydlení až deset tisíc korun měsíčně na náhradní ubytování po dobu jednoho roku, pokud se jedná o totální škodu na nemovitosti,“ řekl Martin Svoboda z KB Pojišťovny.

Například u Kooperativy je pak možné na náhradní ubytování čerpat v závislosti na typu pojištění až 150 tisíc. Direct pojišťovna vedle ubytování nabízí, že i uskladní vybavení domácnosti, aby nezůstalo nechráněné.

V některých případech pojišťovny nabízejí i hlídání pojištěného majetku nebo právní asistenci. „Ta telefonicky zorganizuje službu právních informací včetně administrace a právní ochrany,“ řekl Jan Marek z Generali České pojišťovny.

Podle Evy Svobodové z Uniqa je pak trendy i kybernetická asistence poskytující účinnou pomoc v případě problémů s nedodáním zboží nebo dodáním poškozeného zboží od evropských e-shopů, se zneužitím platební karty, zneužitím osobních údajů nebo identity klienta, při kybernetických podvodech, narušení osobnostních práv či kyberšikaně.

Cestovní pojištění na dovolenou přibalte s sebou. Jen na modrou kartičku pojišťovny se spoléhat nelze

Finance

Výběr článků

Načítám