Článek
Alitalia je posledních pět let neustále ve ztrátě a Řím se snaží již déle než rok prodat státní podíl 49,9 procenta akcií, aby firma získala dlouhodobého partnera a měla šanci na přežití.
Alitalia je posledních pět let neustále ve ztrátě a Řím se snaží již déle než rok prodat státní podíl 49,9 procenta akcií, aby firma získala dlouhodobého partnera a měla šanci na přežití.
Alitalii hrozilo, že jí v příštích měsících dojdou peníze na provoz a bude muset vyhlásit bankrot.
Air France-KLM předložila nabídku, podle níž vymění jednu svou akcii za 160 akcií Alitalie. Hodnota akcií Alitalie tím vychází jen na 0,10 eura, což je 81 procent pod poslední tržní cenou firemních akcií.
Ztrátové linky koupí za dvoudenní tržbu
Spojení s Alitalií by dále posílilo postavení skupiny Air France-KLM. Ta je již největším evropským přepravcem a podle tržeb také největší leteckou společností na světě. Nabídnutá cena za Alitalii představuje pro Air France-KLM pouhé dva dny tržeb.
Air France-KLM mimoto předpokládá navýšení kapitálu Alitalie o jednu miliardu eur. Francouzsko-nizozemský partner rovněž nabídne odkoupení všech konvertibilních dluhopisů za páteční tržní cenu, což jej vyjde na dalších více než 600 milionů eur.
Prodi odchází, Berlusconi je proti
Končící italská vláda Romana Prodiho by měla o nabídce Air France-KLM jednat příští týden. Air France-KLM však říká, že zásadní pro ni bude stanovisko odborů Alitalie a postoj příští italské vlády, která vzejde z dubnových voleb. Silvio Berlusconi, jehož seskupení nyní v průzkumech veřejného mínění vede, prodej Alitalie kritizoval a vyslovoval se pro italské řešení.
Odbory, které častými stávkami zhoršují ztrátovost Alitalie, se obávají rušení pracovních míst.