Článek
Většina zpoždění je způsobena nedostatkem personálu a nízkou kapacitou. Mezi další důvody patří povětrnostní podmínky nebo stávky.
Průměrné zpoždění dosahovalo v červenci 20 minut, s tím, že nejdelší zpoždění činilo 337 minut. „V Evropě jsme uprostřed letní sezony. Cestující se chtějí dostat na dovolenou včas. A velká část z nich bude zklamaná kvůli zpožděním v letecké přepravě,“ uvedl šéf IATA Alexandre de Juniac.
„Měli bychom zpoždění snižovat, ale místo toho jsou oproti loňsku dvojnásobná. Neexistuje způsob, jak letos zjednat rychlou nápravu. Nicméně potřebná řešení jsou velmi dobře známa,“ dodal.
IATA proto vyzvala Evropskou komisi, členské státy EU a jejich řízení letového provozu, aby se soustředily na modernizaci infrastruktury nebo reformy zastaralých zásad práce. Podle současných pravidel totiž často aerolinky nemají možnost povolat další personál, pokud je to potřeba, uvedla IATA.