Článek
„Po zpoplatnění páteřní silnice do Chebu jsme začali jezdit přes Klingenthal a Bad Brambach,“ uvedl Rudolf Kovařík ze Šindelové. „Na německé straně tam vede silnice první třídy, po které nejezdí skoro žádná auta a nepotkáte tam ani kamion,“ popisoval.
„Když dodržujeme striktně všechny předpisy, což se v Německu vyplatí, tak jsme v Chebu za hodinu. To je takřka stejně dlouhá jízda, jako dříve po silnici I/6,“ pokračoval Kovařík. „Má manželka musí pracovně třikrát v týdnu do Chebu a přes Německo je to nejpohodlnější,“ dodal.
Než byla na jaře otevřena čtyřproudová silnice R6, jezdili lidé z Kraslicka do Chebu přes Jindřichovice a Sokolov. Jenže po zpoplatnění se začali této trase vyhýbat, aby nemuseli platit za dálniční známku.
Nejkratší trasou je sice silnice z Kraslic přes Luby, ale ta je na mnoha místech ve velmi špatném technickém stavu. Kdo si chce uchránit svůj automobil, volí cestu přes Německo.
Přes Sokolov je cesta dlouhá 49 km a trvá podle mapových vyhledávačů 42 minuty. Jen 43 km je dlouhá trasa přes Luby, přičemž cesta vyjde na 41 minutu. Trasa přes Klingenthal, Zwottu, Markneukirchen a Bad Brambach je 51 km dlouhá a zvládnout se dá za necelou hodinu.
„Navíc v Bad Brambachu navazuje německá silnice na někdejší hlavní přeshraniční trasu přes Vojtanov, takže i silnice na české straně je široká a slušně udržovaná,“ konstatoval Kovařík. „Zpoplatnění R6 nás tady v horách pěkně namíchlo. Pokud se na hranici nevrátí celníci, tak budeme jezdit do Chebu už jenom přes Německo,“ dodal Kovařík.
Podle vedoucího odboru dopravy na radnici v Kraslicích Petra Müllera nelze zatím hovořit o nějakém podstatném náporu českých motoristů na německých silnicích. „Lze ale předpokládat, až zjistí motoristé výhody trasy přes Německo, že ji začnou využívat v hojnější míře. V Německu jsou rozhodně lépe udržované silnice,“ uvedl Müller.
„Podle mých informací už začali přes Kraslice a Klingenthal jezdit do Chebu i lidé z Nejdecka na Karlovarsku,“ uzavřel Kovařík.