Článek
Podle předsedy Konfederace francouzských nezávislých obchodníků (CDF) Francise Palombiho zaznamenali členové jeho organizace v průměru ztráty na tržbách kolem 25 procent. Současnou situaci přirovnal k období teroristických útoků z listopadu 2015, které měly na maloobchod podobně negativní vliv.
S návrhem posunout začátek výprodejů na 2. nebo 3. ledna místo na 9. ledna se proto už obrátil na státní tajemnici při ministerstvu hospodářství a financí Agnés Pannierovou-Runacherovou, řekl Palombi rádiu France Info. Od opatření si pro obchodníky slibuje možnost „zahájit leden za ne až tak katastrofálních podmínek”.
Podle únorové ankety o zimních výprodejích, kterou provedla obchodní a průmyslová komora středofrancouzského regionu Île-de-France, vyjádřilo 65 procent oslovených pařížských prodejců nespokojenost s průběhem letošních zimních výprodejů. Na vině je rozmach prodeje přes internet a rozšířená domněnka, že na síti se zboží dá koupit levněji.
Konkurenci povánočním výprodejům vytváří i ze Spojených států okopírovaná předvánoční slevová akce, takzvaný černý pátek (Black Friday). V neposlední řadě byli oslovení prodejci toho názoru, že datum je špatně vybrané - výprodeje podle nich začínají příliš pozdě a trvají příliš dlouho.
Ve Francii se velké výprodeje konají dvakrát do roka, začínají vždy v lednu a v červnu. Zákon z roku 2015 stanovil jejich délku na šest týdnů. Prodejci smějí v tomto období prodávat zboží se ztrátou.