Hlavní obsah

Zkrachovalá cestovka Tomi Tour zdržuje odškodnění

Právo, bor

Ani do čtvrtečního večera neposkytla zkrachovalá CK Tomi Tour své pojišťovně slíbený seznam zákazníků a částek zaplacených za dovolenou, na niž neodjeli. Ředitel cestovky Václav Fischer přitom slíbil, že doklady předá ve středu. Případná výplata záloh poškozeným se tak znovu zdržuje.

Foto: Katařina Šulová, ČTK

Vývěsní štít kanceláře Tomi Tour

Článek

Ve středu večer Fischer řekl, že poškozených zákazníků je kolem 14 tisíc a částka, kterou zaplatili, se pohybuje kolem 160 miliónů korun.

„S těmito údaji nemůžeme pracovat, potřebujeme skutečné doklady,“ řekla Právu Judita Smatanová, mluvčí pojišťovny Union. Dodala, že pojišťovna poslala do cestovky účetní firmu, která její hospodaření prověřuje.

Ve středu shodou okolností padl rozsudek ve 12 let starém případu CK Travela. Její dva manažeři byli odsouzeni pro podvod, neboť společnost prodávala zájezdy, byť bylo zřejmé, že je neuskuteční.

Stejně se nyní chovala cestovka řízená Fischerem. Pojišťovna Union mezitím pokračuje v repatriaci více než tří tisíc lidí, kteří po krachu Tomi Tour zůstali v zahraničí. „Celkem jsme domů přivezli přes 75 procent zákazníků, pro které jsme vypravili jedenáct autobusů a čtrnáct letadel,“ sdělila Právu Smatanová.

Další tři letadla přiletí o víkendu a poslední s rekreanty z Egypta v pondělí. Tím repatriace klientů Tomi Tour skončí. Na pojišťovnu se podle ní denně obracejí stovky lidí s žádostí o vrácení peněz.

Ne všichni ale postupují podle pravidel. Jak uvádí pojišťovna na svých webových stránkách (www.unionsk.cz), je třeba vyplnit formulář o pojistné události a přiložit originál nebo ověřenou kopii cestovní smlouvy a dokladu o zaplacení.

Pojišťovna uvažuje o vyplácení záloh, ale ze zákona má šest měsíců na to, aby shromáždila veškeré doklady poškozených klientů, a teprve poté přistoupila k odškodnění.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám