Článek
Výnosy mobilního segmentu vzrostly o 2,9 procenta na 4,91 miliardy korun. Výnosy v segmentu pevných linek se snížily o 6,4 procenta na 2,58 miliardy korun. O více než osm procent stouply výnosy z O2 TV. „Díky investicím do nových oblastí jsme výnosy udrželi meziročně na stejné úrovni. Po celé republice měníme podobu všech našich prodejen,” uvedl finanční ředitel Tomáš Kouřil.
Celkový počet mobilních zákazníků vzrostl meziročně o 0,6 procenta na 4,954 miliónu. Podíl zákazníků smluvních služeb se zvýšil o 1,6 procentního bodu na 3,472 miliónu. Počet zákazníků, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl o čtvrtinu na 2,286 miliónu. Již téměř 65 procent telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení a 49 procent podporuje technologii 4G LTE.
Podle ekonoma Komerční banky Miroslava Frayera zisk operátora mírně překonal očekávání. „Negativní dopad evropské regulace roamingu, kdy byly v loňském červnu zrušeny poplatky, a pokračující pokles hlasových výnosů a tržeb z SMS a MMS se firmě podařilo kompenzovat nárůstem výnosů z mobilních dat a z prodeje zařízení,” komentoval Frayer.
Majoritním vlastníkem O2 je z více než 80 procent investiční skupina PPF Petra Kellnera.