Hlavní obsah

Zisk módního řetězce H&M překonal očekávání

Švédská oděvní společnost H&M (Hennes & Mauritz) ve druhém čtvrtletí zvýšila zisk před zdaněním o deset procent na 7,71 miliardy švédských korun (20,8 miliardy korun), výrazně tak překonala očekávání. Ze čtvrtečního vyjádření firmy vyplývá, že jí pomohla zejména pokračující expanze a přísná kontrola nákladů.

Foto: Keenretail / Alamy, Profimedia.cz

Švédská oděvní společnost H&M (Hennes & Mauritz) ve druhém čtvrtletí zvýšila zisk před zdaněním o deset procent na 7,71 miliardy švédských korun (20,8 miliardy korun).

Článek

Analytici oslovení agenturou Reuters v průměru očekávali zisk jen 7,11 miliardy švédských korun, tedy nárůst o dvě procenta.

Společnost se po desetiletích růstu v loňském roce dostala pod tlak kvůli poklesu tržeb, nové konkurenci a náročným investicím, především do internetového prodeje. Ve druhém čtvrtletí se snižováním cen zbavovala vysokých zásob, čímž reagovala i na nižší prodej.

„Firma H nějaký čas silně investovala do své přítomnosti na webu, ale růst tržeb na to zatím nezareagoval,” sdělila agentuře Reuters analytička Société Générale Anne Critchlowá. Podnik nabízí on-line prodej už ve 41 zemích, od jara například i v Turecku, Singapuru nebo Malajsii.

H je druhý největší prodejce oděvů na světě za španělskou firmou Inditex, majitelem obchodů Zara. Společnost H vznikla v roce 1947 a nyní má po celém světě, včetně Česka, přes 4000 obchodů. Kromě značky stejného jména vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday a & Other Stories.

Výběr článků

Načítám