Článek
Společnost současně ve středečním prohlášení zveřejnila odhad tržeb pro aktuální čtvrtletí, který překonal očekávání trhů, a předpokládá vysoké výdaje na předvánoční reklamu. Varovala ale před výrazným zvýšením výdajů na infrastrukturu umělé inteligence (AI) v příštím roce.
Zisk na akcii činil 6,03 dolaru a překonal očekávání analytiků dotazovaných agenturou LSEG, kteří počítali se ziskem 5,25 dolaru na akcii. Tržby společnosti stouply o 19 procent na 40,59 miliardy USD a rovněž byly vyšší, než odhadovali analytici.
„Měli jsme dobré čtvrtletí, které podpořil pokrok AI v našich aplikacích a podnikání,“ uvedl zakladatel a generální ředitel Mety Mark Zuckerberg.
Analytici se domnívají, že reklamní nástroje poháněné AI a efektivnější zpeněžení produktů krátkých videí Reels podpoří v letošním roce růst tržeb Mety.
Mnozí analytici předpovídají, že letošní rok bude pro digitální reklamu velmi úspěšný, protože se zlepšují ekonomické prognózy s odkazem na očekávání poklesu úrokových sazeb a spotřebitelé jsou nadále ochotni utrácet. Reklama tvoří naprostou většinu tržeb firmy Meta, což znamená, že vyšší výdaje na marketing před Vánocemi by mohly zásadním způsobem podpořit hospodářské výsledky firmy.