Článek
Benetton proslul svými barevnými svetry a provokativní reklamou, rodina se postupně stala jedním z nejbohatších klanů Itálie. Před nedávnem ale musela čelit kritice kvůli svému finančnímu napojení na janovský most, který se v létě zřítil a jehož trosky pohřbily 43 lidí. [celá zpráva]
Z původně rodinné firmy s pleteným zbožím z malého města Treviso na severovýchodě Itálie se postupně stalo módní impérium a globální značka proslulá i díky spolupráci s Olivierem Toscaninim, který se v reklamě nebál bořit společenská tabu. V průběhu desetiletí prodělal podnik mnoho změn v řízení, po roce 2000 začala poptávka po jeho zboží klesat.

Logo firmy Benetton
V průběhu let začala rodina stále více investovat prostřednictvím holdingové společnosti Edizione, kterou před 30 lety pomáhal vytvořit právě Gilberto. Edizione kontroluje největší italskou infrastrukturní firmu Atlantia. Ta provozovala i Morandiho most, jehož část se zřítila 14. srpna. Letos v létě zemřel v 74 letech také nejmladší ze sourozenců Benettonových, Carlo.