Hlavní obsah

Železniční odbory mluví za České dráhy, ohradil se Jančura

Novinky, pit
Brno
Aktualizováno

Radim Jančura, majitel holdingu Student Agency a společnosti RegioJet, se pustil do tuzemských železničních odborů. Podle něj nezastupují zaměstnance, ale mluví za management Českých drah (ČD). Odbory totiž oznámily, že podniknou všechny kroky proti tomu, aby společnost RegioJet dopravu na trase Olomouc – Krnov – Ostrava provozovala.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Radim Jančura

Článek

Na konci března ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS) ohlásil, že zakázku na výše zmíněné trati přidělí RegioJetu, a to bez výběrového řízení. [celá zpráva]

Foto: RegioJet

Souprava, kterou chce RegioJet na trať nasadit.

Jak informuje Odborové sdružení železničářů (OSŽ) na svých stránkách, chce si z toho důvodu nechat vypracovat právní analýzu rozhodnutí ministra dopravy a podnikne všechny právní i politické kroky proti tomuto rozhodnutí. „Železnice v České republice není osobním majetkem ministra dopravy, aby s ní mohl takto zacházet,“ uvedl předseda OSŽ Jaroslav Pejša.

„Odbory se postavily proti zaměstnanosti na železnici, v regionu i proti cestujícím a jejich nároku na lepší a levnější služby,“ sdělil Jančura. Odbory podle něj sedí v řídících orgánech ČD a prezentují názory managementu ČD tam, kde si to management nemůže dovolit.

Ani náhodně, ani účelově

„RegioJet nebyl vybrán náhodně, ani účelově. Kdyby nemusela být soutěž zrušena, RegioJet by se v nabídkovém řízení stal vítězem, protože nabídl nejnižší cenu a zároveň splnil požadavky zadavatele,“ uvedl pro Novinky Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

Ministerstvo předpokládá vypisování dalších soutěží. „Je v našem zájmu, aby se do nich přihlásilo co nejvíce zájemců, včetně národního dopravce ČD,“ doplnil Neusar.

Proti zaměstnanosti i cestujícím

„Nikde v Evropě si odbory, které zastupují obecně zaměstnance, nedovolí mluvit za management jedné firmy,“ nebral si servítky Jančura s tím, že tímto prohlášením se odbory postavily proti vyšší zaměstnanosti na železnici i proti cestujícím a daňovým poplatníkům a jejich právu na kvalitnější služby.

Podle Jančury dostal RegioJet tuto zakázku poté, co ve výběrovém řízení předložil ministerstvu dopravy výhodnější nabídku ve srovnání s tím, co dnes na trati provozují ČD.

RegioJet by měl provoz na trati z Olomouce do Ostravy zahájit na konci příštího roku. Oprávnění na provoz by měl RegioJet získat na dobu 15 let.

Související články

Výběr článků

Načítám