Článek
„Přesné počty přepravených osob zatím nejsou k dispozici, ale tržby v mezistátní dopravě, které se rozdělují mezi jednotlivé evropské železnice podílející se na přepravě klientů, stouply asi pětkrát a přesáhly 20 miliónů korun,“ vyčíslil mluvčí podniku Petr Šťáhlavský.
Z Prahy navíc lidé jezdili často do destinací, které pro cestu vlakem nejsou tradiční. „Pokladní vyhledávali spoje například do Kodaně, Stockholmu, Londýna, Paříže, Bruselu či Barcelony,“ popsal Šťáhlavský.
Podle něj tak mnoho spojů muselo být posíleno, zejména do Berlína, Hamburku, Vídně, Budapešti. „Zvláštní posily byly vypraveny také u lůžkových expresů do Moskvy,“ dodal mluvčí.
Mnoho mezinárodních spojů bylo ihned vyprodáno, navíc na nádraží se stály dlouhé fronty. Lidé v nich čekali i dvě hodiny. Nutné je dodat, že obdobná situace byla na nádražích evropských metropolích.