Článek
O tom, že se na několika místech dálnice v Ostravě, ve směru na Brno zvedá, vědí řidiči již několik týdnů. Teprve nyní se však do problematiky vložilo samotné Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
"V poslední době už není něco takového běžné. Tady pro to ale existuje vysvětlení technické,“ uvedl generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Vlny jsou při napojení mostních konstrukcí na úseku dlouhém asi 600 metrů. "Zhotovitel je povinen dát dálnici co nejrychleji do pořádku. Má to v záruční době, případné další škody nebo související problémy jako komplikace s dopravou, jdou k jeho tíži. Budeme tvrdě požadovat, aby ty věci byly okamžitě dány do pořádku,“ slíbil Brunclík.
Hejtman Tošenovský je nemile překvapen
Jízdu po vlnách na dálnici si už vyzkoušel i hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský (ODS) a přiznal, že něco takového ho velmi nemile překvapilo.
"Nevím ale jestli je to chyba dodavatele nebo je to pohyb pod dálnicí. To, že na nové dálnici ale vznikne takový problém, považuji za hodně velkou chybu,“ poukázal hejtman.
Úsek dálnice D47 mezi Ostravou a Bohumínem měla stavebně na starost společnost ODS - Dopravní stavby Ostrava. "Máme zatím jen tušení, proč se povrch vozovky zvlnil,“ prohlásil Dan Šabík, mluvčí ODS – Dopravní stavby Ostrava. Podle něj se do materiálu, z něhož byl budován jeden z dálničních náspů, dostaly nečistoty. "Musí to být něco, co má tendenci bobtnat,“ vysvětlil a dodal, že už v červenci nechala firma odebrat vzorky z podloží a poslala je na expertizu. "Až budeme mít všechny výsledky, navrhneme opravných postup opravných prací.“
Povrch bude nutné odfrézovat
Ze slov Pavla Kremitovského ředitel brněnského závodu ŘSD však vyplývá, že postup oprav bude následující: "Na podzim se povrch odfrézuje a na jaře se udělá odstranění závady. Rychlost přitom bude ze 130 kilometrů v hodině snížena až při odfrézování vrchní části dálnice.“
Po mostu ve Studénce, který spadl a narazil do něj projíždějící rychlík Comenius, tak má nyní stavební společnost ODS - Dopravní stavby Ostrava další problém. Zvlněná dálnice prý ale nebude mít na rozhodování kraje o tom, zda most firma bude znovu stavět, žádný vliv. "To nemá a nebude mít jakoukoliv souvislost s diskuzí o Studénce,“ odmítl hejtman Tošenovský. V to doufá i Šabík. "To jsou dvě naprosto jiné věci,“ doplnil mluvčí stavbařů.