Hlavní obsah

Zbrusu nový úsek dálnice D47 se vlní a musí se opravit

Právo, Pavel Karban
OSTRAVA

Omezení rychlosti na 80 kilometrů v hodině a vyfrézování. Právě to čeká během měsíce několik set metrový úsek dálnice D47 v Ostravě. Komunikace, která byla dobudována před necelým rokem, se totiž na několika místech zvlnila o více než 10 centimetrů.

Foto: Pavel Karban, Právo

Na první pohled je jediným problémem dálnice D47 v Ostravě její malá vytíženost. Ten, kdo si jízdu po ní ale vyzkoušel ví, že povrch dálnice se na několika místech nepříjemně zvlnil.

Článek

O tom, že se na několika místech dálnice v Ostravě, ve směru na Brno zvedá, vědí řidiči již několik týdnů. Teprve nyní se však do problematiky vložilo samotné Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

"V poslední době už není něco takového běžné. Tady pro to ale existuje vysvětlení technické,“ uvedl generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Vlny jsou při napojení mostních konstrukcí na úseku dlouhém asi 600 metrů. "Zhotovitel je povinen dát dálnici co nejrychleji do pořádku. Má to v záruční době, případné další škody nebo související problémy jako komplikace s dopravou, jdou k jeho tíži. Budeme tvrdě požadovat, aby ty věci byly okamžitě dány do pořádku,“ slíbil Brunclík.

Hejtman Tošenovský je nemile překvapen

Jízdu po vlnách na dálnici si už vyzkoušel i hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský (ODS) a přiznal, že něco takového ho velmi nemile překvapilo.

"Nevím ale jestli je to chyba dodavatele nebo je to pohyb pod dálnicí. To, že na nové dálnici ale vznikne takový problém, považuji za hodně velkou chybu,“ poukázal hejtman.

Úsek dálnice D47 mezi Ostravou a Bohumínem měla stavebně na starost společnost ODS - Dopravní stavby Ostrava. "Máme zatím jen tušení, proč se povrch vozovky zvlnil,“ prohlásil Dan Šabík, mluvčí ODS – Dopravní stavby Ostrava. Podle něj se do materiálu, z něhož byl budován jeden z dálničních náspů, dostaly nečistoty. "Musí to být něco, co má tendenci bobtnat,“ vysvětlil a dodal, že už v červenci nechala firma odebrat vzorky z podloží a poslala je na expertizu. "Až budeme mít všechny výsledky, navrhneme opravných postup opravných prací.“

Povrch bude nutné odfrézovat

Ze slov Pavla Kremitovského ředitel brněnského závodu ŘSD však vyplývá, že postup oprav bude následující: "Na podzim se povrch odfrézuje a na jaře se udělá odstranění závady. Rychlost přitom bude ze 130 kilometrů v hodině snížena až při odfrézování vrchní části dálnice.“

Po mostu ve Studénce, který spadl a narazil do něj projíždějící rychlík Comenius, tak má nyní stavební společnost ODS - Dopravní stavby Ostrava další problém. Zvlněná dálnice prý ale nebude mít na rozhodování kraje o tom, zda most firma bude znovu stavět, žádný vliv. "To nemá a nebude mít jakoukoliv souvislost s diskuzí o Studénce,“ odmítl hejtman Tošenovský. V to doufá i Šabík. "To jsou dvě naprosto jiné věci,“ doplnil mluvčí stavbařů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám