Článek
Vyplynulo to z průzkumu společnosti Česká distribuční, která se zabývá rozvážkou letáků. Plných 29 procent dotazovaných ve věku 35 až 44 let v anketě uvedlo, že si chystalo podrobný nákupní seznam s využitím slevových letáků. Mezi tázanými ve věku 65 a více to bylo 24 procent.
Čeští dovolenkáři se v tuzemsku vrhli na slevy
Zatímco starší lidé byli rizikovou skupinou s ohledem na své zdraví, střední generace nejvíc pocítila pokles příjmů. Víc než polovina (53 procent) z nich přiznala, že se jim příjmy snížily.
Pivo, víno, maso, ovoce. Zdražování v Česku nabírá na rychlosti
Nákupní seznam podle letáků si podle průzkumu dělalo také 20 procent lidí ve věku 18-34 let, ve věku 45-54 let to bylo 25 procent a 55-64 let 22 procent.
Výrazně se změnily i nákupní zvyklosti Čechů, 63 procent uvedlo, že chodili na nákup méně často. Zato ale dělali větší nákupy a snažili se strávit v prodejně co nejméně času.
„Aby zkrátili čas v obchodě, plánovali nákup už doma. Lidé, co měli méně peněz, navíc museli více přemýšlet nad tím, co kupují,“ řekl ředitel České distribuční Petr Sikora.
Nejvíce zasažené byly rodiny s dětmi. Z nich 47 procent uvedlo, že se jim čistý příjem snížil, u pěti procent rodin dokonce klesly příjmy na nulu.