Článek
Dobrindt počítá s tím, že by dálniční známky pro osobní vozidla byly povinné od roku 2016. Podle jeho plánů by si je museli pořizovat všichni motoristé využívající německé dálnice. Majitelé aut registrovaných v Německu by si ale mohli cenu známky odečíst z daně z vlastnictví motorového vozidla.
Ministerstvo financí, s nímž chce Dobrindt při zavádění systému kvůli vytvoření nové daňové úlevy spolupracovat, však dosud nedostalo od ministerstva dopravy žádné podklady. "Nemůžeme proto počítat s tím, že zákon rychle vznikne," uvedla mluvčí úřadu financí. Podle ní je nepravděpodobné, že by se poslanci mohli začít předlohou zabývat ještě před parlamentními prázdninami, které začnou 11. července.
Všichni řidiči mají platit stejně
Proti Dobrindtovu návrhu se znovu postavila Evropská komise. "Není možné, aby domácí řidiči dostali mýtné automaticky zpátky na daních. Všichni uživatelé silnic musí platit stejné poplatky," napsal eurokomisař Kallas v komentáři v deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung. Takový princip by podle Kallase představoval porušení zákazu diskriminace, který je zakotvený v evropských smlouvách.
Na zpoplatnění německých dálnic pro osobní auta se dohodla loni vytvořená vláda konzervativní unie CDU/CSU kancléřky Angely Merkelové a sociální demokracie (SPD). Podmínkou ale je, že se tím nezvýší finanční zátěž pro německé řidiče.
Zatím není jasné, kolik by dálniční známka měla stát. Německá média spekulují o částce 100 eur (2750 korun) za rok. Vybrané peníze by měly posloužit pro rekonstrukce a další výstavbu německých dálnic. Podle dopravních odborníků je jen pro udržení německých dálnic v současném stavu ročně potřeba 4,7 miliardy eur (129 miliard korun).