Článek
Zásilkovna pro poštu zajišťovala službu tzv. první míle, kdy internetové obchody mohly podat balíčky k odeslání Českou poštou na pobočce Zásilkovny, která je pak v hlavním třídicím depu předávala poště a ta je posléze doručila.
„Je mi velmi líto, že Česká pošta nevnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci stejně jako fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky v zahraničí. Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek a v důsledku tohoto pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili,” popsala spolumajitelka Zásilkovny Simona Kijonková na webu společnosti.
Balík nepřišel? Doručovatelé na příjemce často ani nezvoní
Firma si navíc nechala udělat analýzu kvality služeb a zjistila, že pošta loni jen necelých 15 procent zásilek doručila do druhého dne od předání Zásilkovnou k přepravě.
„Nespokojení zákazníci se pak obraceli na nás, což zásadním způsobem poškozovalo naši pověst,” dodala Kijonková.
Dodala, že ukončení spolupráce s poštou zřejmě povede ke zlepšení služeb firmy.
ČP: Přejeme mnoho štěstí
„Ač už Zásilkovna nebude naším klientem, ale konkurentem, vážíme si naší dosavadní spolupráce a přejeme mnoho úspěchů v další celosvětové expanzi, kterou Zásilkovna deklarovala. Svým přístupem dokázala změnit návyky zákazníků a určitě se jí to bude dařit i bez podpory České pošty,” reagoval mluvčí ČP Matyáš Vitík.
Dodal, že o nových cenách pro rok 2021 se se Zásilkovnou jednalo, nyní se tak už jednat nebude.