Hlavní obsah

Zásilkovna: Hodnota toho, co doručujeme, o třetinu klesla

Zatímco loni činila průměrná hodnota objednávky doručené prostřednictvím služby Zásilkovna 1500 korun, aktuálně je to jen kolem tisíce korun.

Foto: Novinky

Zásilkovna

Článek

„Jsme jako lakmusový papírek toho, co se děje v ekonomice. Lidé chudnou. Více šetří, vyhledávají levnější zboží, méně nakupují to zbytné, víc jdou do secondhandu,“ poznamenala zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková při úterním představení nového robotizovaného depa společnosti v Rudné u Prahy.

Z pohledu počtu zásilek je podle ní situace pro firmu stále dobrá. Odhaduje, že letos odbaví celkem 95 milionů zásilek. Loni to bylo 73 milionů. Je ale znát zpomalení růstu. Loni meziročně činil 89 procent, letos ho firma odhaduje na 30 procent.

„Je zřejmé, že z důvodu řady externích faktorů nebudou letošní růsty tak dynamické jako v minulých dvou letech. Nicméně věříme, že celý segment e-commerce v letošním roce mírně poroste,“ dodala Kijonková.

Skupina Packeta, do které Zásilkovna patří, letos očekává obrat přes šest miliard korun. Loni to bylo 4,9 miliardy Kč. Skupina vedle Česka působí i na zahraničních trzích – na Slovensku, v Německu, Rumunsku, Maďarsku či Polsku.

Na Vánoce připraveni

Zásilkovna se už připravuje na předvánoční sezonu. V Rudné v úterý otevřela své dosud největší depo o rozloze 12 600 metrů čtverečních. Je vybavené novými roboty, kteří pomáhají s tříděním zásilek.

Zásilkovna nyní disponuje celkově téměř 400 roboty a v předvánoční sezoně bude každá druhá zásilka roztříděna robotickou třídičkou. Současně firma navýšila počet zaměstnanců, aktuálně jich je za celou skupinu 2500.

Související témata:

Výběr článků

Načítám