Hlavní obsah

Zaměstnance firem lze sledovat podle klíčových slov

Právo, Jindřich Ginter

Šéfové firem mohou pohodlně sledovat chování, skutečné zájmy a schopnosti zaměstnanců podle klíčových slov, které zadávají na internetu. Nová softwarová aplikace následně data logicky vyhodnotí a „vyplivne“ vedoucím přesnější profil konkrétního zaměstnance, než který získávají z personálních pohovorů a porad.

Článek

Toto novinku nedávno představila přední inovativní technologická společnost Cisco. „Je to nová vyhledávací platforma, která automaticky zpracovává obsah procházející sítí v organizaci a označuje prostřednictvím klíčových slov. Díky tomu mohou pracovníci pohodlně vyhledávat informace a rychle najít experty na téma, které je zajímá,“ řekl technický konzultant Cisca Jaroslav Martan. Podle něho to umožní lépe určit, v čem konkrétním je zaměstnance dobrý, a zda jeho schopnosti jsou nejlépe využity na pozici, kterou zastává.

V případě použití by se však řada firem asi podivila, neboť řada průzkumů ukazuje, že velká část zaměstnanců se na síti věnuje mimopracovním aktivitám. „Vyhodnocení klíčových slov zadávaných pracovníky zvyšuje efektivitu uvnitř firmy, protože přesněji a rychleji najdou to co potřebují, a rovněž to jsou cenná data pro personální politiku firmy. Samozřejmě s tímto systémem musí být lidé seznámení a musí s ním vyjádřit písemný souhlas,“ zdůraznil Martan. Co se týče monitorování zaměstnanců, tak ze zákona vyplývá, že firma může legálně sledovat adresy v emailech, nikoliv však jejich obsah.

Výhody sociálních sítí i pro podniky

Kromě této aplikace přicházejí programátoři z Cisca, které patří ke světovým lídrům v novinkách týkajících se bezdrátové komunikace, s dalšími řešeními mající do firemního prostředí vnést výhody sociálních sítí.

„Lidé si v soukromí zvykli používat pro komunikaci různé sociální sítě, software pro chat, elektronickou poštu spravovanou poskytovateli služeb, Wikipedie nebo weby umožňující sdílení obrázků a videí. Cílem nových řešení je přinést to do firemního prostředí,“ potvrdil manažer inženýrů Cisco Ivo Němeček.

Jedná se třeba o emaily, které se sice chovají jako tradiční Outlook, ale jsou na stejné bázi jako freemaily. Jejich spuštění a správa je tak výrazně jednodušší.

Levnější volání využívá WiFi

Kromě toho se firma zaměřila na úsporu nákladů na telefonování v rámci podniku. Řada zaměstnanců je sice v blízkosti pracoviště, ale nesedí na jedné židli. A lidé si proto volají mobily, což je drahé. Cisco proto připravilo telefony, které při volání nejprve využívají WiFi sítě, ať už v rámci podnikové sítě nebo veřejně dostupné, třeba u čerpací stanice, a teprve poté, když se volající dostává mimo její dosah, automaticky přepíná na klasického mobilního operátora.

Výběr článků

Načítám