Článek
„V uplynulém roce jsme zaznamenali, že se objevil velmi strategický spotřebitel, který se opravdu snaží využít těchto dnů, aby mohl maximálně těžit ze slev,“ uvedl analytik Vivek Pandya ze společnosti Adobe Digital Insights.
Dodal, že v nárůstu útraty na Black Friday mohly hrát roli impulzivní nákupy, protože 5,3 miliardy dolarů (asi 118 miliard Kč) z online prodejů pocházelo z nákupů prostřednictvím mobilních telefonů. Poznamenal, že tomu napomohli influenceři a reklama na sociálních sítích.
Podle průzkumu společnosti Adobe pocházelo 79 milionů dolarů z tržeb od spotřebitelů, kteří se rozhodli pro flexibilní způsob platby „Kup hned, zaplať později“. To je o 47 procent více než loni.
Black Friday 2023: Slevy v e-shopech za loňským rokem zatím zaostávají
Adobe uvádí, že nejprodávanějšími kategoriemi byla na Black Friday elektronika, jako jsou chytré hodinky a televizory, a také hračky a hry. Nářadí pro opravy v domácnosti se naopak prodávalo hůře. Největší zájem byl o nejvíce zlevněné výrobky, uvedl Pandya.
V Británii se počet nakupujících na Black Friday podle údajů společnosti MRI Software meziročně snížil o 1,6 procenta. Za celý týden, který končil Black Friday, se pak návštěvnost oproti předchozímu týdnu zvýšila o 7,9 procenta a meziročně o dvě procenta.
Podle agentury Reuters se slevová akce jevila letos ve srovnání s předchozími lety celkově slabší po celém světě.