Hlavní obsah

Zájezdy jdou na dračku. Největší evropská cestovka zvýšila provozní zisk o 37 procent

Největší evropská cestovní kancelář TUI vykázala ve třetím čtvrtletí svého finančního roku meziročně o 37 procent vyšší provozní zisk, čímž překonala i odhady analytiků. Společnost vedle vysoké poptávky těžila také z bankrotu velkého, rovněž německého konkurenta FTI.

Foto: Fabian Bimmer, Reuters

Letadla německé cestovní kanceláře TUI na letišti v Hannoveru

Článek

Za čtvrtletí od dubna do června dosáhl provozní zisk TUI před započtením úroků a daní 232 milionů eur (5,84 miliardy Kč), což oproti předchozímu roku představuje nárůst o 37 procent, vychází z hospodářských výsledků cestovky. Vzrostly i tržby, a to o devět procent na rekordních 5,8 miliardy eur (146,1 miliardy Kč).

Zisk překonal i odhady analytiků LSEG, kteří předpovídali růst na 217 milionů eur, uvedla agentura Reuters. TUI navíc znovu potvrdila svůj dřívější odhad 25procentního nárůstu provozního zisku za letošní rok a zvýšení tržeb o 10 procent.

Pozitivní čísla se projevila i na ceně akcií. Ty v jednu chvíli posilovaly o více než pět procent, později ale nárůst z větší části smazaly.

Zkrachovala cestovní kancelář FlyDovolená

Ekonomika

Cestovní kanceláře a letecké společnosti doufají, že letošní letní sezona překoná úroveň před koronavirovou pandemií, a to navzdory ekonomické nejistotě, zpožděním dodávek letadel či rostoucím cenám leteckého paliva.

„U spotřebitelů jsou stále velkou prioritou prázdniny,“ uvedl finanční ředitel TUI Mathias Kiep s tím, že počet letních rezervací cestovce vzrostl oproti loňsku o šest procent. Jistý podíl na tom má i červnový krach německé cestovky FTI.

I když poptávka po cestování je silná, některé letecké společnosti zaznamenaly horší čtvrtletní výsledky a třeba jednička v nízkonákladové dopravě Ryanair varoval, že ceny letenek budou klesat, protože zákazníci budou citlivější na ceny. TUI nicméně uvedla, že nezaznamenala žádné zpomalení v rezervacích i přes vyšší ceny svých letenek a zájezdů, které meziročně stouply o tři procenta.

Cestovní kanceláře letos uvádí, že se vrací zájem o zájezdy. Inflace totiž zvyšuje ceny hotelů, památek a restaurací, takže zájezdy vychází cenově výhodněji.

Cestovní kancelář TUI Group se díky silné poptávce vrátila k zisku

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám