Článek
Podle ní například studia Twentieth Century Fox vydělala na filmech v hindštině více než na rekordmanovi co do světových tržeb, snímku Avatar od Jamese Camerona. Není tedy divu, že i další společnosti jako Warner Bros či Walt Disney hledají lokální hvězdy v Indii a natáčí snímky v regionálních jazycích.
V Indii se totiž jen loni prodalo přes 3,2 miliardy lístků do kin. To je dokonce dvakrát tolik co v USA v Kanadě dohromady. Společnost PricewaterhouseCoopers očekává, že příjmy ze vstupenek do roku 2013 v zemi vzrostou na 130 miliard rupií, tedy asi na tři miliardy dolarů.
Jen pro představu, mezi loňské nejúspěšnější snímky patři rovněž Avatar, za jehož zhlédnutí utratili lidé na 26 miliónů dolarů. Jenže hned na druhém místě byl s tržbami 23 miliónů dolarů snímek Jmenuji se Khan. Film vypráví o muslimovi žijícím v San Francisku v době teroristických útoků 11. září 2001. Natočen byl v hindské a anglické verzi.
Nutné je dodat, že země má pro rozvoj filmového průmyslu dobré podmínky. Jak připomněla agentura Bloomberg, tamní ekonomika do konce letošní března vzrostla za uplynulých 12 měsíců o zhruba 7,2 procenta. Například předloni se v zemi promítlo 1325 filmů (v USA jen 463), přičemž zahraničních bylo jen několik desítek. Za vysokou návštěvností stojí krom velkého výběru i cena vstupenek.
Ta je totiž v průměru 25 rupií, tedy něco kolem deseti korun.