Hlavní obsah

Zadlužená SkyEurope zoufale shání letadla

Právo, Jiří Novotný

Slovenská nízkonákladová letecká společnost SkyEurope, která je v režimu soudní ochrany před věřiteli, se zoufale snaží doplnit flotilu o další letadla. V současné době totiž disponuje pouze osmi boeingy B737, a pro bezproblémové provozování všech svých pravidelných linek jich teď v létě nezbytně potřebuje deset.

Článek

„Nedostatek letadel chceme vyřešit operativním pronájmem několika strojů od jiných leteckých společností,“ sdělil Právu tiskový mluvčí SkyEurope Tomáš Kika.

Poplatky už musí hradit okamžitě

Právě zmíněné problémy byly důvodem, proč 27. června uvízli cestující SkyEurope v Neapoli. Odletět z tohoto italského města do Prahy měli v sobotu v půl páté odpoledne, boeing SkyEurope však pro ně do Neapole přiletěl až v neděli ráno.

„Letadlo se z technických důvodů opozdilo a navíc je v létě vzdušný prostor plnější. Proto bylo těžší najít náhradní termín odletu,“ vysvětluje Kika. Těžce zadlužená SkyEurope teď funguje v režimu ochrany před věřiteli, kterou jí s platností na tři měsíce povolil bratislavský soud.

Právě nesplacené dluhy jsou důvodem, proč je na pařížském letišti Orly už od 22. června zadržováno jedno z letadel SkyEurope. Zablokováno tam bylo z rozhodnutí francouzského soudu a hned tak se z Francie nedostane.

Soudce by měl o dalším osudu tohoto boeingu rozhodnout 7. července. Minimálně do té doby budou všechny dveře do letounu zapečetěné,“ sdělilo ČTK tiskové oddělení správy pařížských letišť. SkyEurope tvrdí, že zadržení letadla byl protiprávní čin. „Režim ochrany před věřiteli nás má právě před takovými případy dostatečně ochránit,“ zdůraznil Kika.

Společnosti Aéroports de Paris, která spravuje letiště Orly, dluží SkyEurope nemalou sumu za odletové a příletové poplatky. Podobně je na tom slovenský dopravce i na bukurešťském letišti Baneasa. Letadla SkyEurope tam sice mohou nadále přistávat, avšak poplatky už musí hradit okamžitě za každý let.

Zaručit cestujícím spolehlivost letů

SkyEurope patří k nízkonákladovým aerolinkám, jež cestujícím nabízejí nejlacinější letenky. Není tedy divu, že například na letišti v Praze-Ruzyni je tato slovenská společnost po Českých aeroliniích druhým největším dopravcem, když loni přepravila 1,1 miliónu pasažérů.

Pokud se ovšem SkyEurope nepodaří co nejdříve zaručit spolehlivost letů, o nemalou část své klientely přijde. Vždyť za zrušení už zakoupené letenky neposkytuje cestujícím žádnou náhradu, a v případě velkého zpoždění letu jim je povinna bezplatně zajistit pouze stravu a důstojné přenocování.

Související témata:

Výběr článků

Načítám