Článek
”Zájemce o půjčku musel vyplnit s operátorkou společnosti Boyde takzvaný bonitní certifikát s omezenou platností prostřednictvím telefonního čísla s vyjádřenou cenou (konkrétně 95 Kč za minutu hovoru),” uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.
Poškozený podle něj podal trestní oznámení na policii v Prostějově. Mluvčí neměl informace o tom, že by firma účtovala víc než 95 Kč za minutu. Prostou kalkulací vychází, že muž strávil na lince dohromady víc než 11 hodin.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
"Pětimiliónovou pokutu dříve dostaly pouze dvě společnosti: čerpací stanice Oil Group a realitní kancelář Prolux Consulting v roce 2012. Za pochybení při zprostředkování spotřebitelských úvěrů padla vůbec poprvé,” dodal mluvčí.
Pokutu po firmě vymáhají
K rekordní pokutě inspekce sáhla, protože firma Boyde podle kontrol od listopadu 2013 do března 2014 poškodila více lidí a mnohatisícovým účtem za telefon je firma dostala do tíživé finanční situace. "Společnosti Boyde bylo v roce 2014 prokázáno závažné úmyslné protiprávní jednání. Opakovaně poškozovala spotřebitele žádající o úvěr," uvedl ředitel ČOI Mojmír Bezecný.
Horní hranice sankce sice v takových případech činí až 20 miliónů, ale ČOI zůstala u pětimiliónové sankce, protože se podle Fröhlicha jednalo o první prohřešek Boyde.
Pokuta nabyla právní moci letos v prvním čtvrtletí, firma ji ale dosud nezaplatila.
„Vzhledem k tomu, že pokuta ani náklady řízení nebyly v zákonem stanoveném termínu uhrazeny, byla tato částka postoupena k vymáhání příslušnému celnímu úřadu,” uvedla ČOI.