Článek
Výstavba koridoru zvýší kapacitu trati, kterou cestují lidé z jihu Čech a okolí Prahy na hlavní nádraží. Dosavadní trať postupně přestává stačit intenzitě dopravy. Vlaky se díky čtyřem kolejím budou moci na trase předjíždět, narovnáním trati se zkrátí o 232 metrů a bude se zde jezdit rychleji, což znamená zkrácení jízdy o několik minut.
Podjezd pod viaduktem bude uzavřen v příštím roce, zatím není jasné, kdy přesně, uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Úzký podjezd ve Švehlově ulici komplikuje dopravu už nyní. Kvůli nízké podjezdné výšce se často stává, že nákladní vozy shodí tramvajové troleje, které podjezdem vedou. V rámci stavby nového koridoru proto SŽDC podjezd zvýší a rozšíří. To znamená, že se kritický dopravní bod bude zřejmě muset na čas uzavřít.
„V letošním roce žádné uzavírky pod tímto viaduktem neplánujeme. Stavebně omezíme automobilovou dopravu pod viaduktem až v příštím roce,” uvedl Illiaš.
Komplikace pro auta i MHD
Uzavření průjezdu bude znamenat výraznou komplikaci pro MHD, protože jím vede tramvajová trať spojující Strašnice a Vršovice s Hostivaří. Řidiči aut budou muset pro cestu směrem na Skalku a do Vršovic využít trasu přes Práčskou, Záběhlickou a V Korytech, případně celou oblast objet přes Bohdalec nebo Průmyslovou a Černokosteleckou.
Podle projektu SŽDC budou po rozšíření v podjezdu umístěny zastávky tramvaje, čekárna a odbavovací prostory pro novou vlakovou zastávku Zahradní Město. Z podchodu se lidé na železnici vedoucí po viaduktu dostanou po chodnících, schodištích, výtahy a eskalátory.
Plánovaný téměř sedmikilometrový koridor bude první tuzemskou čtyřkolejnou tratí. Kromě nové zastávky na Zahradním Městě vznikne další v Edenu. Nádraží Vršovice projde kompletní proměnou a zanikne současná železniční trať přes Strašnice včetně tamní vlakové zastávky.
Nový koridor navazuje na již dokončenou přestavbu nádraží Praha-Hostivař. Soutěž na stavbu za 4,4 miliardy korun vyhrálo sdružení firem Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ. Tři miliardy korun SŽDC získá z evropských fondů.