Hlavní obsah

Zabouchnuté dveře či prasklé trubky. Nebojte se využívat asistenční služby

6:10
6:10

Poslechněte si tento článek

Asistenční služby už většina lidí běžně využívá u havarijního pojištění, povinného ručení nebo cestovního pojištění. A postupně přibývá i těch, kterým pomohly v rámci pojištění domácnosti a nemovitosti. Po zavolání na linku asistenční služby by k vám zpravidla do několika hodin měl dorazit zámečník k zabouchnutým dveřím, elektrikář kvůli porouchanému jističi nebo třeba instalatér k prasklému bojleru.

Foto: Profimedia.cz

Téměř polovinu asistenčních zásahů představují služby instalatérů a zámečníků.

Článek

Některé pojišťovny myslí i na odstraňování nebezpečných vosích hnízd či pomoc klientům při vážných potížích s počítačem.

Podle Lenky Slabejové z České asociace pojišťoven asistence obvykle funguje tak, že klient v případě potřeby zatelefonuje na číslo asistenční služby uvedené ve své pojistné smlouvě, nebo v související dokumentaci, či na stránkách pojišťovny. Popíše svou situaci a potřebu a asistenční služba vyhledá potřebnou profesi a s klientem domluví termín.

„Samozřejmě, jedná-li se například o zabouchnuté klíče, je příjezd zámečníka obvykle v řádech desítek minut až hodiny a půl, závisí na lokalitě. U jiných asistencí se doba může různě lišit. Asistenční služba se ale vždy snaží klientovi poslat danou profesi co nejrychleji. Tato služba je v ceně pojistného,“ dodala Slabejová.

Výhody asistenčních služeb vyniknou i v kontrastu se zhoršující se dostupností řemeslníků. Pojišťovny je postupně rozšiřují. Například Kooperativa je nabízí už i pro případy stěhování, potřeby pozáruční opravy domácích spotřebičů či kyberasistenci, tedy třeba při kyberútoku či ztrátě dat v počítači.

„Zároveň jsme zvýšili limity pro využití řemeslníků při nouzových situacích. Nově je to až deset tisíc korun pro každý zásah, přičemž počet zásahů v roce již není omezen,“ přiblížil Ondřej Poul, ředitel Centra likvidací pojistných událostí v Kooperativě.

Pomoc s odstraňováním vosích i sršních hnízd

Společnost Global Assistance pro ni ročně realizuje více než 80 tisíc zásahů, většinou u porouchaných aut. Roste ovšem právě i počet zásahů v domácnostech – předloni řemeslníci vyráželi k téměř 14 tisícům nehod, které klienti hlásili. „Z toho téměř polovinu představovaly služby instalatérů a zámečníků. V nových trendech jasně dominují služby dezinfekce, dezinsekce a deratizace, především odstraňování vosích a sršních hnízd,“ upozornil Poul.

Lidem nedoporučuje, aby se do likvidace vosího nebo dokonce sršního hnízda pouštěli sami. „Hmyz je agresivní, a i když třeba nemáte alergii, může několik žihadel způsobit zdravotní potíže. Takže doporučujeme neriskovat a přenechat takové zásahy profesionálům,“ dodal.

To radí i obchodní ředitel Global Assistance Jan Chabada. „Co se týká likvidace vosích a sršních hnízd, posledních letech jsme zaznamenali výrazný nárůst. V roce 2023 jsme zajišťovali celkem 437 případů, loni to byl skoro dvojnásobek. Většinou se klient s operátorem domluví na vhodném termínu. Jen asi desetina volajících požaduje zásah ihned,“ informoval.

Zapůjčí ledničku či pračku po dobu opravy

Součástí asistenčních služeb Kooperativy je i cykloasistence. Drobnější závady doporučený technik opraví na místě, s náročnější opravou asistenční služba klienty zdarma odveze do servisu, domů nebo jinam až do vzdálenosti 50 kilometrů. „Typickým případem může být píchlé kolo či přetrhnutý řetěz. Cykloasistence ale pamatuje i na případy lehčích úrazů,“ doplnil Poul.

Rostoucí zájem o asistenční služby potvrzují i Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) nebo Allianz.

„Klienti si stále více uvědomují, že pojištění nechrání jen před velkými škodami, ale pomáhá i v každodenních, nepříjemných situacích. Zatímco dříve naši klienti nejčastěji využívali služby zámečníka kvůli zabouchnutým dveřím, dnes čím dál častěji využívají i pomoc při poruše domácích spotřebičů. Velkou výhodou je také možnost zapůjčení náhradního spotřebiče, například ledničky nebo pračky po dobu jeho opravy,“ uvedla mluvčí ČPP Renata Čapková.

Allianz loni registrovala nárůst zásahů o čtvrtinu. „Stále platí, že nejčastěji se jedná o služby zámečníků, dále to jsou instalatérské práce nebo opravy kotlů,“ potvrdila její mluvčí Marie Petrovová. Také ona upozornila na častěji poptávané deratizace a likvidace hnízd, například vosích.

Podle mluvčího Generali České pojišťovny Jana Marka jsou asistenční služby již automatickou součástí každé pojistné smlouvy pojištění stavby nebo pojištění domácnosti.

Postup při využití asistenční pomoci je všeobecně pro všechny události podle něj shodný. „Klient kontaktuje asistenční centrálu. Její pracovník ověří platnost a variantu pojištění, dále zajistí všechny potřebné informace o události a posoudí nárok. Pokud je to relevantní, instruuje pracovník asistenční linky klienta, jak zamezit vzniku větší škody,“ popsal.

Následně operátor zajistí asistence do limitu, který je v základní variantě 10 tisíc korun. „Poté probíhá zásah na místě či na dálku – podle typu události. Asistenční služba následně zařídí úhradu přímo zasmluvněnému dodavateli. V případě, že jsou náklady vyšší než limit na pojištění asistence, tak asistenční služba klienta dopředu informuje a po odsouhlasení rozdíl hradí klient sám,“ dodal Marek.

Výběr článků

Načítám