Článek
Lauda již uhradil 12 miliónů eur z kupní ceny, sám však oficiálně nabízenou sumu nezveřejnil. Laudova mluvčí i německé ministerstvo hospodářství odmítly informace deníku komentovat.
Zhruba polovina ze zaplacené částky je vyčleněna na úhradu státního úvěru, který mateřská společnost Niki, aerolinky Air Berlin, získala poté, co v loňském roce zkrachovala.
Původně měla větší část Niki převzít společně s její insolventní matkou Air Berlin německá Lufthansa. Kvůli postoji Bruselu, podle nějž by to bylo v rozporu s antimonopolní legislativou, však byla Niki z transakce vyňata. [celá zpráva]
Niki Lauda se o možné převzetí aerolinek zajímal od chvíle, kdy na sebe dosavadní majitel Air Berlin uvalil insolvenci. Původně jednal s dalšími investory o podání společné nabídky. Poté, co Brusel zablokoval převzetí Lufthansou, podal Lauda na konci prosince nabídku sám.
Nízkonákladovou aerolinku Niki založil Lauda v roce 2003. Společnost Air Berlin nejprve v roce 2004 získala v Niki 24 procent, postupně pak svůj podíl navyšovala.
Druhý největší německý letecký dopravce Air Berlin v polovině srpna požádal o zahájení insolvenčního řízení. Společnost se tak rozhodla poté, co největší akcionář Etihad Airways ze Spojených arabských emirátů uvedl, že nemá dostatek prostředků, aby německou firmu sanoval. [celá zpráva]