Hlavní obsah

Za pomazánkové máslo budeme bojovat, ozývá se z Choceňské mlékárny

Novinky, pit
Choceň

Na negativní stanovisko Evropské komise z minulého týdne ohledně uznání označení „pomazánkové máslo“ reaguje i největší tuzemský výrobce pomazánkového másla Choceňská mlékárna. Jak uvedl její manažer pro marketing a obchod Pavel Marek, firma nechce zařadit svůj produkt mezi kvalitativně horší výrobky, nesoucí označení pomazánkový krém.

Foto: Pro Novinky Věra Stryjová, Novinky

Pomazánkové máslo má v Česku třicetiletou tradici.

Článek

„Jsme toho názoru, že pomazánkové máslo lze považovat za tradiční českou specialitu, a zásadně nesouhlasíme s pohledem administrativy EU,“ říká Marek s tím, že sloučením dosavadních dvou kategorií, a to pomazánkového másla a mléčné pomazánky, se českým spotřebitelům značně znepřehlední informace o výrobcích.

Navíc podle něj vzniknou minimální hranice vnímání výrobků mezi mléčnými pomazánkami a směsnými pomazánkami (pomazánkovými krémy). „Naším cílem je zachovat označení, na které jsou čeští spotřebitelé již desítky let zvyklí. Nemožnost použít slovo máslo nám způsobí značné komplikace a zhorší možnost odlišení od levnějších, zato nekvalitnějších produktů,“ doplňuje Marek.

Rozdíly v ceně i kvalitě

Rozdíly mezi pomazánkovými másly a krémy jsou tak nejen v ceně, ale samozřejmě i v ingrediencích, které se používají při výrobě. „Pomazánkové krémy zpravidla obsahují rostlinné tuky, kterými tak výrobci snižují náklady, ale s pomazánkovým máslem pak takový výrobek nemá opravdu nic společného. Rozdíly jsou tedy nejen v chuti, ale i v kvalitě použitých výchozích surovin,“ vysvětluje Marek.

Pomazánkové máslo je mléčný výrobek ze zakysané smetany, obohacený sušeným mlékem nebo sušeným podmáslím, obsahující nejméně 31 % hmotnostních mléčného tuku a nejméně 42 % hmotnostních sušiny.

Výběr článků

Načítám