Článek
Porušení předpisů zjistili inspektoři ve 40 procentech z 5 468 kontrol.
„Obchodníci obvykle neinformují spotřebitele pravdivě o cenách v souladu s cenovými předpisy. Deklarovaná sleva na letáku pak často neodpovídá ceně v regálu, nebo naúčtované ceně u pokladny,“ uvedl ředitel ČOI Mojmír Bezecný.
Penny Marketu inspektoři uložili 23 pokut v celkové výši 4,6 miliónu korun. „Nejčastěji tato společnost nedodržela slibovanou akční cenu při konečném účtování a užila také nekalé obchodní praktiky,” upřesnil mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.
Další nejvyšší pokuty obdržely řetězce Tesco (4,58 miliónu korun) a Albert (3,9 miliónu Kč). Obě společnosti ve většině případů nesprávně účtovaly avizované slevové ceny.
Řetězci Penny Market přitom byla nejvyšší souhrnná pokuta uložena i v roce 2016, kdy měl zaplatit 5,19 miliónu korun.