Hlavní obsah

Za agresivní praktiky při předváděcích akcí padla rekordní pokuta

Právo, pab
Plzeň
Aktualizováno

Za agresivní praktiky při předváděcích akcí udělila Česká obchodní inspekce (ČOI) rekordní pokutu. Přes dva milióny korun musí zaplatit 1. Česká reklamní společnost. Navíc jí hrozí, že přijde o živnostenské oprávnění.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

„Při třech akcích této společnosti inspektoři zjistili porušení zákona o ochraně spotřebitele spočívající v užití různých forem nekalých a agresivních obchodních praktik,“ řekl Právu ředitel inspektorátu ČOI pro Plzeňský a Karlovarský kraj Jan Řezáč.

Podle něj dostávali spotřebitelé například klamavé informace o délce záruky na výrobky nebo neobdrželi dárky slibované na pozvánkách.

„Při prezentační akci její pořadatel zorganizoval losování, při kterém spotřebitel vyhrál výrobky do domácnosti, ale ve skutečnosti byla výhra v losovačce podmíněna nákupem výrobku za téměř 35 000 korun,“ popsal Řezáč další fígl.

Při kontrolách inspektoři zjistili i další nedostatky. „U výrobků chyběly informace anebo byly v cizím jazyce. Některé výrobky byly označeny falešnou značkou, která potvrzuje schválení na českém trhu,“ dodal Řezáč s tím, že vše nasvědčuje promyšlené manipulaci, jejímž jediným cílem je donutit seniory k nákupu předraženého zboží.

Výběr článků

Načítám