Článek
Ministerstvo se podle Ťoka snaží, aby byla účinná od 1. ledna 2016. Dálniční síť se tím rozšíří ze současných 750 kilometrů na zhruba 1200 kilometrů.
„Dálnice a rychlostní silnice dnes plní de facto stejný účel, platí na nich stejná pravidla provozu včetně maximální rychlosti 130 km/h. Dřív mělo tohle rozdělení smysl, protože dálnice byly federální a rychlostní silnice národní. Dnes je tato klasifikace nadbytečná,” řekl Ťok.
Podle něj už nyní 80 až 90 procent rychlostních silnic splňuje parametry dálnic. „Zbytek se zrekonstruuje a upraví hlavně s ohledem na bezpečnost provozu. V úsecích, kde nebudou tyto silnice splňovat potřebné parametry, omezíme rychlost místní značkou,” uvedl ministr.
Kvůli změně bude nutné vyměnit zhruba 480 dopravních značek, resort odhaduje náklady na dva až tři milióny korun. S výměnou značení chce začít ihned, jakmile bude novela zákona účinná.