Článek
Oba dálniční úseky začalo Ředitelství silnic a dálnic ČR stavět na jaře 2006. Ulevit by měly přetíženým silnicím I/47 a I/48, po nichž se jezdí z ostravsko-karvinské aglomerace jižním směrem na Brno. Řidiči už nebudou muset projíždět historickým centrem Oder ani přes Fulnek.
Dvanáctikilometrový úsek mezi Bílovcem a Hladkými Životicemi bude podle něj otevřen v plném rozsahu.
"Úsek mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi, který má 18 kilometrů, se otevírá v polovičním, dvoupruhovém profilu, to znamená jen jedno těleso dálnice, a bude tam dočasně omezena rychlost, dokud nebude dokončeno i druhé těleso," uvedl. Bez omezení by pak řidiči i v tomto úseku měli jezdit přibližně od poloviny příštího roku.
Dokončení posledního chybějícího úseku dálnice dříve označované jako D47, a to od Bohumína ke státní hranici s Polskem, bude podle Slamečky záviset na finančních prostředcích pro rok 2011.
"V rozpočtu 2010 je dostatek financí na rozumné pokračování stavby. Dá se říci, že technologicky bychom byli schopni otevřít tento úsek v polovině roku 2011. Pokud by tam nebyly doplněny finance, počítáme, že to bude v roce 2012. Pokud se finance doplní, bude to v roce 2011," řekl Slamečka.
Součástí dálnice mezi Bílovcem a Hladkými Životicemi bude jedna mimoúrovňová křižovatka u Butovic, 18 mostů a osm protihlukových stěn přesahující délku čtyř kilometrů. Na druhém úseku do Bělotína budou řidiči projíždět dvěma mimoúrovňovými křižovatkami u Hladkých Životic a Mankovic. Mezi 22 mostními objekty je nejdelší estakáda přes řeku Odru a železniční trať, která měří 844 metrů. |