Hlavní obsah

Z obchodů v Česku nejvíc vydělávají Lidl a Kaufland

Téměř pět miliard korun za rok v Česku vydělaly obchodní řetězce Lidl a Kaufland, které oba patří pod stejného německého vlastníka. Zisky rostou také Penny Marketu nebo Bille, se ztrátou se nadále potýká britské Tesco.

Foto: Milan Malíček, Právo

Prodejna potravin Kaufland

Článek

Tržby Kauflandu v Česku ve finančním roce 2014/2015 stouply o sedm procent na 55,2 miliardy korun a zisk stoupl o 34 procent na 2,1 miliardy korun, uvedla firma ve výroční zprávě.

Kaufland patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz stejně jako řetězec Lidl, který loni v tuzemsku vykázal zisk 2,6 miliardy korun při tržbách 33,6 miliardy korun.

„V následujícím období společnost počítá s otevřením několika dalších nových obchodních domů, jakož i se zvyšováním obratu ve stávajících prodejnách,” uvedl Kaufland ve zprávě. Novou prodejnu staví například v Brandýse nad Labem.

Řetězec má v Česku 119 prodejen a zaměstnává téměř 12 000 zaměstnanců.

Konkurenčním prodejnám Penny Market v roce 2014 v Česku stoupl meziročně zisk o 77 procent na 523 miliónů korun, tržby se zvýšily o tři procenta na 31,3 miliardy korun.

Supermarkety Billa v roce 2014 vydělaly o 62 procent víc – 339 miliónů korun. Tržby společnosti stouply o dvě procenta na 21,4 miliardy korun.

Tesco v Česku ve finančním roce 2014/2015 vykázalo ztrátu 3,9 miliardy korun při růstu tržeb o 1,1 procenta na 41,7 miliardy korun. Kromě britského Teska mají všechny srovnávané řetězce německé majitele.

Související články

Výběr článků

Načítám