Článek
Elektrická jednotka řady 440 RegioPanter poveze první běžné cestující ve středu na lince Děčín – Most, souprava 844 RegioShark půjde do provozu na podzim, a to na trase Most – Karlovy Vary. Vedení Ústeckého kraje od nových vozidel očekává zkvalitnění cestování a lepší využívání vlakových spojů.
„Aby byla železnice pro cestující atraktivní a oni neutíkali na přetížené silnice, musí splňovat jejich požadavky,“ uvedla hejtmanka Jana Vaňhová (ČSSD).

Křtilo se v Chomutově, a to hned dvě soupravy najednou. Jely na trati z Ústí nad Labem do Klášterce nad Ohří.
České dráhy objednaly u společnosti Škoda Vagonka, dceřiné firmy největšího českého výrobce kolejové techniky Škoda Transportation, celkem 19 vlaků za téměř 2,5 miliardy. Sedm souprav se postupně objeví na linkách Ústeckého kraje, a to na trasách Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň a Litvínov – Teplice – Ústí nad Labem.
Z bezmála miliardy jejich ceny zaplatila Evropská unie 40%. Dokážou vyvinout až 160kilometrovou rychlost.

Vlak křtili politici, zástupci firem a představitelé Českých drah.
Na tratích kraje se objeví také motorové jednotky polského výrobce PESA Bydgoszcz. České dráhy objednaly celkem jednatřicet vlaků za téměř dvě miliardy. Jednotka s obchodním označením LINK dostala v rámci sítě Českých drah jméno RegioShark podle přední části soupravy. Kromě Ústeckého kraje budou tyto vlaky jezdit ještě v Karlovarském, Plzeňském a Zlínském kraji. Jde o nejmodernější motorovou jednotku tohoto typu v Evropě.
V Ústeckém kraji mohou cestující využívat osm souprav za půl miliardy, sedm z nich bude nejpozději do konce příštího roku obsluhovat Děčínsko a Šluknovský výběžek. Jezdí rychlostí až 120 kilometrů v hodině.