Článek
„Přivolaný kupující nám do protokolu uvedl, že za zásilku již zaplatil tři čtvrtě miliónu korun a myslí si, že se stal obětí podvodu a peníze ani požadované zboží už nikdy neuvidí. Asijský dodavatel odpověděl, že odeslal, za co dostal zaplaceno,“ řekl Právu k případu mluvčí pardubických celníků Václav Kánský. Ani dodavatel, ani odběratel se nemají k tomu, aby zaplatili clo za nechtěné zboží.
Zásilka plula několik týdnů přes dva oceány, lodní plomba nebyla porušená, ani schránka kontejneru nejevila známky násilného vniknutí dovnitř.

Místo česneku přišel šterk
„Lze se tedy s největší pravděpodobností domnívat, že k záměně zboží nemohlo během přepravy dojít. Celní správa tak případ postoupila německým kolegům do Hamburku, aby vymohli dlužné clo a s tím spojené poplatky ve výši téměř 150 tisíc korun na dopravci odpovědném za přepravu. Neověřil si totiž, co je naloženo a co v dokladech,“ dodal mluvčí.
Kánský Právu potvrdil, že to nebylo poprvé, co z Číny místo objednaných trvanlivých potravin přišlo jen kamení. Podobně se například záhadně změnila dodávka konzerv s rajským protlakem.