Článek
„Přivolaný kupující nám do protokolu uvedl, že za zásilku již zaplatil tři čtvrtě miliónu korun a myslí si, že se stal obětí podvodu a peníze ani požadované zboží už nikdy neuvidí. Asijský dodavatel odpověděl, že odeslal, za co dostal zaplaceno,“ řekl Právu k případu mluvčí pardubických celníků Václav Kánský. Ani dodavatel, ani odběratel se nemají k tomu, aby zaplatili clo za nechtěné zboží.
Zásilka plula několik týdnů přes dva oceány, lodní plomba nebyla porušená, ani schránka kontejneru nejevila známky násilného vniknutí dovnitř.
„Lze se tedy s největší pravděpodobností domnívat, že k záměně zboží nemohlo během přepravy dojít. Celní správa tak případ postoupila německým kolegům do Hamburku, aby vymohli dlužné clo a s tím spojené poplatky ve výši téměř 150 tisíc korun na dopravci odpovědném za přepravu. Neověřil si totiž, co je naloženo a co v dokladech,“ dodal mluvčí.
Kánský Právu potvrdil, že to nebylo poprvé, co z Číny místo objednaných trvanlivých potravin přišlo jen kamení. Podobně se například záhadně změnila dodávka konzerv s rajským protlakem.