Článek
Vlak vyjel z depa ve městě Stanford-le-Hope v hrabství Essex do Barkingu ve východním Londýně, pokračoval tunelem pod kanálem La Manche a následně projíždí Francií, Belgií, Německem, Polskem, Běloruskem, Ruskem a Kazachstánem.
Nejde o úplně první přímý spoj na této trase. První vlak v opačném směru přijel do Británie již v lednu.
Projekt je součástí čínského ambiciózního plánu takzvané nové Hedvábné stezky k posílení obchodních vztahů této asijské země s Evropou. Linku mezi Londýnem a obchodním centrem I-wu ve východočínské provincii Če-ťiang provozuje čínská společnost Yiwu Timex Industrial Investment.
Čína: Jde jen o začátek
„Je to jen začátek pravidelné železniční nákladní dopravy mezi Británií a Čínou,” uvedl předseda představenstva společnosti Sü-pin Feng.
„Vkládáme do Británie, země s tradicí exportu, velké naděje. Železniční doprava poskytuje výbornou alternativu přepravy velkého objemu zboží na dlouhé vzdálenosti,” dodal.
Čínské státní železnice již provozují nákladní dopravu mezi Čínou a některými jinými evropskými městy, například Hamburkem a Madridem. Londýn je patnáctým evropským městem, které se připojuje k nové Hedvábné stezce.
Premiérka Theresa Mayová podle agentury Reuters v rámci přípravy na odchod země z Evropské unie usiluje o získání miliard dolarů z čínských investic.