Článek
„Americký maloobchodní prodejce prodal 144,5 milionu akcií za 24,95 dolaru za kus,“ uvedla agentura Bloomberg s odkazem na nejmenované zdroje.
Rozchod společností podle ní opakuje vzorec, kdy online a offline maloobchodní podniky ruší svá partnerství, protože se nepodařilo bezproblémově naplnit fyzické a kybernetické požadavky spotřebitelů. Začátkem roku agentura například uvedla, že Alibaba zvažuje prodej své divize obchodního domu InTime.
„Walmart zdokonaluje svou strategii ve druhé největší ekonomice světa, kde se jeho dlouholetý partner v oblasti elektronického obchodování spolu s tradičními rivaly Alibaba Group a vlastníkem Temu PDD Holdings potýká s problémy,“ podotkl Bloomberg.
Phishing pod hlavičkou ČNB jede v Česku na plné obrátky
Americká firma podle něj vybudovala v Číně vyspělý systém elektronického obchodování a doručování zásilek pro Sam's Club i pro své hypermarkety a zaměřuje se na své vlastní nabídky. Sam's Club je řetězec prodejen určený pouze pro členské zákazníky společnosti.
Franšíza Sam's Club učinila podle Bloombergu ze společnosti Walmart jediný řetězec hypermarketů, který v loňském roce vykázal růst tržeb mezi pěti největšími čínskými hráči. Walmart pravděpodobně přesune kapitál z prodeje na rozšíření vlastních obchodů.
„Dohoda přichází také v době, kdy si krize na nemovitostech, volatilita na trhu a nejisté vyhlídky na zaměstnanost vybírají daň na čínské spotřebě,“ dodal Bloomberg.