Článek
"Jedná se o důležitý krok směřující k vytvoření velkých světových aerolinek, které budou lépe připraveny konkurovat dalším velký hráčům a budoucím konsolidacím na trhu," komentoval výkonný ředitel Iberie Antonio Vazquez.
O dohodě se mluvilo již loni na podzim. Do konce letošního roku by mělo být spojení uzavřeno. Aerolinky si slibují, že na spolupráci vydělají jak zaměstnanci, cestující, tak i společnosti.
Aerolinky budou disponovat více než čtyřmi stovkami letadel, která budou mířit do 205 destinací. Spojením by firmy měly ročně ušetřit až 400 miliónů eur. Ročně pak přepraví kolem 58 miliónu cestujících.
Centrum skupiny bude mít v Londýně, přičemž akcionáři British Airways budou vlastnit 55procentní podíl společnosti. Spojení firem musí ještě posvětit evropské antimonopolní úřady.
Fúzi zvažují i americké aerolinky
Ve čtvrtek byly také zveřejněny zprávy, že o fúzi přemýšlejí největší americké aerolinky United a US Airways. K jednání se však nikdo ze společností nechtěl vyjádřit. Žádná konkrétní dohoda ještě nebyla vytvořena.
Spolupráce velkých leteckých firem není v poslední době žádnou novinkou. Kvůli finanční krizi se letecký průmysl dostal do velkých problémy, mnoho společností zkrachovalo, některé se dohodly na spolupráci. Například na podzim dvě latinskoamerické společnosti se rozhodly spojit síly.