Článek
Pod střechou hlavního nádraží v Praze na prvním nástupišti bylo ve středu rušněji než obvykle. Většina cestujících neměla batohy ani kufry, nýbrž fotoaparáty, kamery anebo alespoň mobilní telefony, jejichž objektivy snímaly červeno-černou soupravu rakouských drah ÖBB. Ty zapůjčila na dva dny RailJet Českým drahám, aby se cestující mohli těšit na rok 2014, kdy tyto vlaky spojí Prahu s Vídní.

RailJet na hlavním nádraží
Obyčejných cestujících, kteří by tak jako tak jeli některým spojem směrem na Ostravu, byla v tomto vlaku menšina. První třídu obsadili pozvaní hosté, druhou železniční nadšenci, kteří fotografovali každý kousek vlaku a debatovali nad moderním strojem.

Lokomotiva Taurus
Některé uchvátilo, že v každém vagóně mohou sledovat rychlost vlaku, některé tichá jízda. Ne rakouský, ale český strojvedoucí s rakouskými techniky dokonce brzdil tak jemně, že by neprobudil ani člověka s nejlehčím spaním.

Cestující v první třídě
Sedačky v první třídě jsou v provedení kůže, zatímco v druhé látkové, které jsou podle mého názoru na delší cestování pohodlnější. Místa ale příliš mnoho není, sedadla mají standartní velikost a i prostor pro nohy není rozšířený. V tomto směru mají plus soupravy společnosti RegioJet, které mají jak větší sedačky, tak více prostoru pro nohy i větší odkládací stolek.

Cestující v druhé třídě
Čisté nové záchody jsou v každém vagóně hned dva naproti sobě. Čím vlak překvapí, je i speciální WC pro vozíčkáře, které je v první třídě spolu s místem pro ně vyhrazeným v části vagónu.

Toalety pro vozíčkáře
Moderní restaurační vůz s posezením nabízí teplé i studené pokrmy. Tortilla menu, po kterém se během jízdy hned zaprášilo, stojí 79 Kč, pro náročnější je tu svíčková na smetaně nebo řízek za 129 Kč. S nápoji obsluha projíždí celý vlak.

Restaurace nabízí mnoho pokrmů
Vlak má také svou recepci, odkud se hlásí nejen příští zastávka, ale také nabídka nápojů a jídla. Hlášení v německém jazyce ale u některých cestujících vyvolávalo značné pobavení.

Recepce nebo-li informace ve vlaku
„Libí se mi tento vlak, ale doufám, že bude jezdit taky na jiných tratích než jen do Vídně. Měl by se ale naplno využít jeho potenciál a zvýšit na našich tratích nejvyšší povolenou rychlost, která je teď 160 km/h. Tento vlak může jezdit až 230 km/h,“ prohlásil jeden z cestujících, kteří si jízdu přišli vyzkoušet.
Otestovali jsme také připojení k wifi, ale žádný z našich pokusů nebyl úspěšný. Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský ujistil, že při zavedení do plného provozu bude již připojení plně funkční. Pro rodiny s dětmi vlak nabízí také dětské kino.

Restaurační vůz
Na závěr jedno malé vylepšení, které vlak má. Hlavně turistům s velkými batohy a kufry se může hodit speciální odkládací prostor v každém vagóně. Nemusí tak zvedat zavazadlo nad hlavu, nebo ho nechávat v uličce.
Trať jsme zvládli za stejný čas jako vlak Pendolino. Souprava přináší komfortní cestování se vším, co lze dnes v nejmodernějších vlacích nabídnout. Přáním cestujícího tak zůstane jedině, aby České dráhy mohly zakoupit dostatek moderních vlaků, které by pokryly další tratě, kde je co zlepšovat.