Hlavní obsah

Výstavba rychlostní silnice R6 vázne

Právo, Rudolf Voleman, Jiří Novotný
KARLOVY VARY

Rychlostní silnice R6 má v budoucnu zkrátit cestování z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb do Německa. Z hlavního města až ke státní hranici bude měřit 163 kilometrů. Z celé plánované trasy je ovšem zatím v provozu pouhých 33 kilometrů. Vyvlastňování pozemků se nyní kvůli neúplným žádostem zastavilo.

Článek

Se stavbou R6 se přitom začalo už koncem osmdesátých let minulého století mezi Novým Strašecím a Kamennými Žehrovicemi. V roce 1994 přibyl úsek Kamenné Žehrovice-Velká Dobrá a v roce 2002 úsek Velká Dobrá-Pavlov (dohromady 21 km). Auta už jezdí i po sedmikilometrovém obchvatu Chebu a v listopadu 2006 byl v polovičním profilu zprůjezdněn 5,5 km dlouhý průtah Karlovými Vary.

Pozemky, přes něž má silnice procházet, však stále ještě nejsou všechny odkoupeny. Jak Právu řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Jan Hoření, velké problémy s výkupem pozemků pro stavbu rychlostní silnice R6 jsou u města Lokte. "Zatímco jinde se dohadujeme se soukromými vlastníky, u Lokte výkup vázne kvůli nedohodě s obcemi," tvrdí Hoření.

Zbytečné průtahy

Kde k dohodě nedošlo, požádalo ŘSD o vyvlastňovací řízení. Sokolovský stavební úřad však nyní přerušil vyvlastňovací řízení na pozemky k výstavbě čtyřproudé rychlostní silnice R6 mezi Kamenným Dvorem a Tisovou. V tomto úseku přitom od loňského podzimu probíhají stavební práce a někde je už položený i asfalt.

"Pro úsek silnice R6 Kamenný Dvůr-Tisová je platné stavební povolení a jedno zahájené, v současné době přerušené vyvlastňovací řízení, o něž požádalo ŘSD," potvrdila Irena Kučková ze sokolovského stavebního úřadu. Neupřesnila ale, proti komu má být vyvlastňovací řízení vedeno.

"Jelikož žádost o vyvlastnění byla neúplná, bylo ŘSD vyzváno, aby ji nejpozději do konce září doplnilo. Odhady pozemků byly přiloženy k žádosti. Přesto městský úřad nechal vypracovat nezávislý odhad," informovala Kučková. Podle ní v žádosti ŘSD rovněž chybí podepsaná plná moc od Západočeské plynárenské.

U této etapy Ředitelství silnic a dálnic nevylučuje další vyvlastňovací řízení na věcná břemena inženýrských sítí. S vlastníky pozemků stále jedná. "Jak dlouho bude řízení trvat, to skutečně nemám tušení," prohlásila Kučková.

Dokončení v nedohlednu

U etapy Tisová-Sokolov, kterou chce ŘSD zahájit již v příštím roce, bylo zase přerušeno stavební řízení. Tajemnice sokolovské radnice Miroslava Kurcová potvrdila, ŘSD má i na tomto úseku problémy s výkupem pozemků.

"Nejdříve chtěli podepsat dohodu, ale to jsem za 80 korun za metr odmítl, takže si mě pozvali na ŘSD, abych jim sepsal své požadavky," uvedl majitel pozemků pod budoucí R6 u Březové a v lokalitě Mýtina Miroslav Putyra, který chce za metr 200 korun. "Pod to nepůjdu," dodal s tím, že nakonec souhlasil s částkou 950 tisíc korun za zábor jeho penziónu a restaurace Na Mýtině, kudy má R6 také vést.

Na otázku Práva, kdy bude vzhledem ke zmíněným problémům celá R6 konečně hotova, Hoření odpověděl: "Stále platí, že k definitivnímu propojení Chebu a Karlových Varů touto rychlostní silnicí by mělo dojít v roce 2010. A celá R6 z Prahy až k státní hranici bude dokončena v průběhu příštího desetiletí. Přesněji to zatím říci nelze."

Související témata:

Výběr článků

Načítám