Článek
„Zahájení výběrového řízení na zhotovitele předpokládáme v prvním čtvrtletí roku 2022. V příštím roce proběhne rozsáhlý archeologický výzkum a posléze zahájení stavby,” uvedl Mátl.
Mezi Hořicemi a Sadovou nahradí nynější kapacitně nevyhovující dvoupruhovou silnici I/35 čtyřpruhová dálnice. Celá bude vedena novou trasou. Její součástí bude 12 mostních objektů, další dva povedou nad dálnicí, u Hořic vznikne mimoúrovňová křižovatka. ŘSD předpokládá, že cena stavby dosáhne 3,2 miliardy korun bez DPH.
SÚ MD vydalo SP na akci “D35 Hořice-Sadová”. Na 10,4 km dlouhou stavbu probíhá majetkoprávní příprava (vykoupeno cca 90%) a zpracování ZD. Zahájení VŘ na zhotovitele předpokládáme v 1Q/2022. V příštím roce proběhne rozsáhlý archeologický výzkum a posléze zahájení stavby. pic.twitter.com/eRNCEuhJAl
— Radek Mátl (@MatlRadek) October 16, 2021
Ředitelství silnic a dálnic plánuje výstavbu dálnice D35 mezi Úlibicemi u Jičína a Hradcem Králové po jednotlivých úsecích mezi lety 2022 až 2026. V Hořicích již policie otevřela otevřela dočasné dálniční oddělení pro dohled nad provozem na budoucí dálnici D35. V budoucnu bude sídlit v nedalekých Chomuticích.
Pardubickému kraji chybí více než miliarda na stavbu přivaděčů na D35
V současnosti je dálnice D35 plánována v trase Liberec – Jičín – Hradec Králové – Olomouc – Lipník nad Bečvou. Propojuje tři krajská města a kříží dalších šest tahů dálniční sítě, D10, D11, D43, D46, D55 a D1. S celkovou délkou přes 260 kilometrů půjde o jednu z nejdelších českých dálnic.
V provozu je již několik vzájemně nepropojených částí, úseky Liberec –Turnov, Sedlice – Opatovice, Mohelnice - Olomouc, obchvat Olomouce a Olomouc – Lipník.