Článek
V Evropě se o to podle agentury Reuters snaží Renault a skupina Stellantis, která zahrnuje například značky Fiat, Chrysler, Peugeot a Citroën. Ve Spojených státech rozšiřují kvůli tlaku na pokles nákladů partnerství General Motors a Ford.
Právě vysoká cena elektromobilů je jedním z hlavních důvodů, proč jejich prodeje zaostávají za očekáváním. V lednu sice meziročně vzrostly o 69 procent, byly ale o čtvrtinu nižší než v prosinci, když se promítly i snížené pobídky na jejich nákup v Německu a Francii. Prodeje tam klesly meziměsíčně o polovinu.
„Pokud bych uvažoval v krátkodobém horizontu, mohl bych okamžitě zvýšit prodeje elektrických aut pouhým snížením marží,“ řekl ředitel Stellantis Carlos Tavares.
Rada EU přijala předpis o rozšíření dobíjecích stanic pro elektroauta
Menší baterie?
V této situaci zvyšují vývoz do Evropy čínské automobilky jako BYD a další prodejci levných elektroaut. Američtí výrobci se obávají, že čínské firmy postaví továrny v Mexiku a budou ve velkém dodávat i do USA.
Šéf Renaultu Luca de Meo uvedl, že snížení cen bude jednodušší u menších elektrických vozů, protože výrobci mohou zmenšit baterii, která se na ceně elektromobilů podílí asi ze čtyřiceti procent. Ceny větších vozů kvůli potřebě větší baterie ale podle jeho slov zůstanou vyšší.