Článek
Na začátku pandemie Goh ještě zářil optimismem. Lidé doma „nemají na práci nic jiného než sex“, domníval se. Časy ekonomické a zdravotní nejistoty se také většinou pojí s klesající porodností, a tedy rostoucí důležitostí antikoncepce, připomínal. Tehdy Goh očekával dvouciferné tempo růstu tržeb.
Nejbohatší během pandemie zbohatli, chudých přibylo
Jeho firma je s 5,5 miliardami kusů ročně největším světovým výrobcem kondomů. Prodává mimo jiné značky, jako je Durex. Od Karexu pochází zhruba každý pátý prodaný kondom, uvádí týdeník Der Spiegel.
Kromě zvýšeného psychického stresu, který některým lidem pravděpodobně zkazil chuť na sex, uvedl Goh tři důvody současného propadu tržeb. Zaprvé, zavírání hotelů – zejména v chudších zemích, kde lidé sdílejí stísněné byty, jsou hotely centrálním místem pro intimní setkání. Druhým důvodem byl fakt, že sexuální práce v nevěstincích nebo na ulici se za pandemie zcela či částečně zastavila.
Výrobci čipů se stali jasnými vítězi období pandemie, ukazují analytická data
A do třetice: najednou výrobcům gumové ochrany zmizeli největší zákazníci, což jsou podle Goha vlády, které kondomy často zdarma rozdávají jako součást různých zdravotních programů. Jen Čína každý rok zdarma rozdělí svým obyvatelům kolem miliardy kondomů v rámci čínského programu plánovaného rodičovství. Americká nadace AIDS Healthcare Foundation rozdala v roce 2018 přes 600 milionů kondomů ve 37 zemích světa. Například britský veřejný zdravotní systém (NHS) ale tento svůj program částečně pozastavil.