Článek
Pro téměř polovinu automobilek v Evropě a na Blízkém východě (48 procent) je podle průzkumu stále prioritou oblast snižování nákladů. „To, že se firmy soustředí na efektivitu nákladů, rozhodně není žádným překvapením,“ uvedl k výsledkům Jan Linhart z KPMG Česká republika. Podle většiny respondentů (63 procent) totiž bude čínský automobilový trh v nejbližších letech již zcela přesycen.
Přestože se Čína stala do jisté míry prubířským kamenem v oblasti elektromobilů, 76 procent respondentů se domnívá, že se elektromotory hlavním alternativním pohonem nejbližší budoucnosti nestanou. „Největšími brzdami dalšího rozvoje elektromobilů nadále zůstávají zejména cena, nedostatečná kapacita baterií a omezená infrastruktura pro jejich dobíjení,“ doplnil Linhart.
Auta městům na míru
Většina oslovených (59 procent) souhlasí s hypotézou, že v automobilovém průmyslu vznikne zcela nový obchodní model, jenž bude zahrnovat nejrůznější seskupení výrobců, konstruktérů a designérů. Tím nejspíš dojde k zásadní změně role, kterou v současnosti zastávají tradiční výrobci automobilů.
Celkem 80 procent respondentů se rovněž domnívá, že městské plánování a nové urbanistické trendy budou do značné míry ovlivňovat konstrukci i design automobilů budoucnosti. Výrobci automobilů tak budou nuceni přizpůsobit své produkty dopravnímu plánování a zcela novým potřebám moderního města.